Spännande möjlighet hos DHL som Rekryteringskoordinator!

Spännande möjlighet hos DHL som Rekryteringskoordinator!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en rekryteringskoordinator till DHL i Landvetter! Detta uppdrag är perfekt för dig som har administrativ vana och erfarenhet av att jobba med telefon som verktyg. Kanske är du nyexaminerad eller har några års erfarenhet inom HR och letar efter möjligheter att utvecklas? Uppdraget är på heltid och kommer till en början att pågå till 31/12 2022, men eftersom DHL har ett långsiktigt behov av denna resurs så finns det mycket goda chanser för rätt person med att bli långvarig hos dem!

Om tjänsten
DHL är 1 100 medarbetare på 8 siter runt om i Sverige och de fortsätter att växa. Därför kommer de under 2022 stärka deras HR organisation med 3 rekryteringskoordinatorer i ett projekt för att supportera deras Supervisors inom Operations för att bättre möjliggöra att attrahera och rekrytera fler stjärnor. HR-avdelningen arbetar övergripande med bland annat att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla medarbetare samt arbetar med att skapa ramverk för uppskattning och engagemang och skapa en arbetsplats för alla med stort fokus på hälsa & välmående.

Som rekryteringskoordinator ansvarar du för administration och koordinering av hela rekryteringsprocessen. Du arbetar nära lokala HR Buisness Partners och den lokala ledningsgruppen för att tillsammans säkerställa en kvalitativ process enligt utsatta deadlines. Rollen innebär mycket kontakter med kandidater i alla steg och ställer höga krav på att skapa en positiv upplevelse av DHL Express.

Exempel på uppgifter
• Supportera vid annonsering
• Gallra ansökningar efter kravprofil
• Telefonintervjuer
• Hantera bakgrundskontroller
• Boka in och koordinera intervjuer till Supervisors
• Tacka nej och avsluta annonsering

Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är kommunikativ och ser det intressanta i mötet med andra. Med många kontaktytor och många olika pågående rekryteringar är det också viktigt att du är driven, planerar och strukturerar arbetet samt är tydlig i återkopplingen mot våra kravställare – Supervisors.

Önskad bakgrund av:
• Administrativt arbete
• Systemerfarenhet samt goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet från arbete med mycket telefonkontakter

Har du utbildning inom HR och tidigare erfarenhet av rekrytering ser vi det som starkt meriterande.

Om verksamheten
Som konsult på Poolia får du möjligheten att utveckla din kompetens och utöka ditt kontaktnätverk. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Vi vill att du ska trivas som konsult på Poolia och självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt friskvårdsbidrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024