OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och känner dig redo för att ta det första stora klivet in i IT-branschen? Är du också en teknikentusiast med en passion för att hjälpa andra? Vi söker nu en ambitiös och engagerad individ som vill utvecklas i ett tight team som verkar inom en stor och betydelsefull organisation.
Om du är redo att ta dig an utmaningen och få en värdefull start på din IT-karriär, vänta inte längre! Ansök idag och ta det första steget mot en spännande framtid inom IT-support.
OM TJÄNSTEN
Vår kund brinner för att främja goda ledare och strävar mot en framtid där alla har tillgång till en riktigt bra chef. De erbjuder expertrådgivning och coachning till Sveriges chefer. Deras arbete spänner över en bred skala ämnen, från arbetsrättsliga frågor som omorganisation och uppsägningar till rena ledarskapsutmaningar. Vår kund behöver därför dig för att arbetet ska kunna flyta på inom bolaget.
I denna roll kommer du att få arbeta med bland annat att lösa tekniska problem, hantera användarärenden och ge support både via telefon, mail och personligen. Du kommer att vara den första kontaktpunkten för användare och ge dem snabb och effektiv hjälp för att säkerställa att deras IT-upplevelse är problemfri.
Här får du möjlighet att ta ett kliv in i rollen IT-support och vara en viktig pusselbit i ett företag som gör skillnad. Supportteamet består idag av tre personer, som hanterar samtliga av bolagets ärenden varje dag. I tjänsten kommer det finns stor variation där ärenden är av olika karaktär. Därför behöver du vara en person som trivs med att ibland ha många bollar i luften.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera mjukvaru- samt hårdvarureleaterade problem
* Enklare felsökning
* Skapa behörigheter och licenser för användare
* Ta emot ärenden i ärendehanteringssystem, mail, telefon och walk-in
VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en servicedesk, med firstline-support
- Har erfarenhet av ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av Azure
- Har jobbat i Active Directory
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, då detta används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Arbetat med nätverk
Vi tror att man kan lära sig den mesta och lägger därför stor vikt vid din personlighet! Men för att trivas och lyckas i rollen som Junior IT-supporttekniker är det viktigt att du är tekniskt kunnig och har en god problemlösningsförmåga. Du bör vara kommunikativ, serviceinriktad och ha förmågan att kunna uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt för användarna.
Vi söker därför någon som är öppen, social, kommunikativ och hugger i där det behövs. Det är viktigt att du är serviceminded, lyhörd och förstår slutanvändaren!
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231