OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi hjälper nu Samsung Nordics att hitta en junior copywriter som trivs med att arbeta i en snabbrörlig, dynamisk och agil arbetsmiljö med start 1/6-24!
OM TJÄNSTEN
Vi letar efter en entusiastisk Junior Copywriter att ansluta till Samsung, en av världens främsta tillverkare av konsumentelektronik. Vi välkomnar dig som står i början av din yrkeskarriär och är angelägen att arbeta inom en expansiv organisation med kunniga och ambitiösa kollegor.
I rollen som Junior Copywriter kommer du att rapportera till Marketing Communications Manager och vara en del av ett dynamiskt team bestående av 11 medlemmar. Dagens team inkluderar erfarna copywriters, grafiska designers, produktionsledare och översättare med flera. Du kommer att spendera ungefär hälften av din tid på copywriting och den andra hälften på administrativa uppgifter kopplade till teamets olika projekt. Teamets ansvar sträcker sig över hela Skandinavien och omfattar marknadsföringen av cirka 800 produkter.
Dina arbetsuppgifter kommer att variera, inklusive skapande av copy, säkerställande av överensstämmelse med de nödvändiga juridiska kraven och hantering av copy för översättning, bland andra administrativa uppgifter kopplade till projekten inom teamet.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har mellan 1-3 års erfarenhet från Copywriting och är i starten av din karriär. Du ska gärna ha jobbat med korta och krispiga texter om produkter och tjänster samt trivs med att jobba efter tydliga regler och riktlinjer.
Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag där du får lära dig av seniora kollegor och utvecklas in din roll
- Arbeta i en internationell miljö på en av världens största tillverkare av konsumentelektronik
- Möjlighet till flexibelt arbete där office first tillämpas
VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat som Copywriter, mellan 1-3 år
- Har en examen inom marknadsföring eller annat relevant område
- God system -och administrationsvana
- Kommunicerar mycket väl på svenska och engelska, både i tal och skrift då det används dagligen
- Kan börja 1/6-24
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i större globala organisationer
- Färdigheter i andra nordiska språk
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du passion för detaljhandel och digital försäljning. Du är bekväm med att hantera många intressenter samt arbeta i en snabbrörlig miljö. Du är anpassningsbar och öppen för att ge och få feedback, både för att utvecklas själv och utveckla andra.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231