OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
NRSE är det hållbara och moderna valet för hotell/kursgårdar, arbetsplatser, centrum och fastighetsägare på marknaden och omsätter ca 150 miljoner med mer än 300 anställda.
Vi är det hållbara och moderna alternativet och är ett av Europas snabbast växande företag enligt FInancial Times FT 1000 och har blivit ett Di-Gasellföretag 4 år i rad.
Vi har tre affärsben som är inriktade på och har specifik kompetens och erfarenhet inom områdena för att vara det bästa alternativet för våra kunder; arbetsplatser, hotell och fastighet.
Verksamheten avseende hotell omfattas framförallt av servicetjänster som lokalvård, bemanning, konferensvärdinnor, reception m.m.
Bolaget har varit verksamt inom segmentet i över 15 år med mycket god renommé och har kunder som 5-stjärniga hotell och konferensanläggningar.
Om tjänsten
Vi söker nu en Operations Manager/Verksamhetschef för vårt affärsben inom hospitality/hotell, vårt affärsben för tjänster till hotellbranschen vilket omfattar ca 60 miljoner i omsättning samt 150+ medarbetare.
Du kommer att rapportera direkt till koncerns COO och ingå i ledningsgruppen tillsammans med de 3 andra affärsområdesansvariga verksamhetscheferna för respektive bolag.
Vi erbjuder chansen att få en nyckelroll i en entreprenörsdriven expansiv organisation med stark tillväxt och starka nyckeltal med goda möjligheter till fortsatt karriär och utveckling inom bolaget.
Kravprofil, personlighet och tidigare erfarenhet
Arbetet som Verksamhetschef är en operativ roll som du känner dig bekväm i och är van vid.
Hög social kompetens , förståelse för hur man handskas med alla olika typer av medarbetare, leverantörer, uppdragsgivare m.m.
Hög nivå av professionalism i din roll och ditt yrkesutövande.
Flexibilitet är ett krav för att du ska kunna passa in i teamet av Verksamhetschefer och företagskulturen då alla bolag är entreprenörsledda.
Du är en naturlig ledare som är stresstålig.
Prestigelös och ödmjuk, du har god förståelse för vilken typ av verksamhet bolaget bedriver och kan hantera de utmaningar det kan innebära.
Eget ansvar, rollen är en nyckelroll vilket innebär att det förutsätter att du är självgående, tar egna initiativ och själv är en dooer som ser till att driva och utveckla ditt verksamhetsområde.
Ditt ansvar kommer att innebära
- Du är högst ansvarig för driften.
- Övergripande ansvar för verksamheten.
- Ansvar över KPI:er och lönsamhet.
- Ansvar över personal och kunder.
- Arbetsmiljöansvarig.
- Ansvara för och säkerställa nödvändig kompetensutvecklingsplan.
- Driva och utveckla kvalitets-och miljöledningssystem samt säkerställa att verksamheten uppnår externt ställda krav från tredjepartscertifieringar som Svanen.
- Planera, räkna och starta upp objekt enligt processplan.
Övergripande KPI:er
- Kundnöjdhet
- Kundretention
- Kvalitet & Service
- Medarbetarnöjdhet
- Personalomsättning
- Lönsamhet
Kvalifikationer (Krav)
- Minst 5 års erfarenhet av hospitality/hotellbranschen
- Minst 3 års erfarenhet av personalansvar (leda) minst 50 medarbetare samt kunskap om anställningsvillkor, kollektivavtal. Övergripande förståelse för organisation och org. struktur gällande den egna verksamheten samt kunds.
- Erfarenhet av att skapa, driva och utveckla egna processer, arbetssätt och rutiner.
- Erfarenhet av att analysera, planera och driftoptimera verksamheten ur ett helhetsperspektiv.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Erfarenhet av ekonomisk budgetering, rapportering samt planering.
- Datorvana, Excel m.m.
- B-körkort
Meriterande
- Ytterligare språkkunskaper
- Erfarenhet som hotellchef eller motsvarande
- Erfarenhet av ledande befattning inom bemanning- eller städbranschen
- Erfarenhet av ledande befattning inom medelstora företag +100 anställda
- Erfarenhet av att arbeta i entreprenörsledda företag
- Erfarenhet av att arbeta i kvalitetssäkringssystem (t.ex. INSTA-800)
- Erfarenhet av att arbeta med ISO samt Svanenmärkningen
- Andra praktiska relevanta erfarenheter
- Arbetsledarutbildning (PRYL, SRY eller motsvarande)
- Eget nätverk
- Ledarutbildning
- Högskoleutbildning
Du får centralt stöd med
- HR
- Ekonomi
- Administration/Kundsupport
- Inköp
- IT
- Sälj/Marknad
Övrig information
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100%
Plats: Stockholm
Anställningsform: Provanställning
Lön: Enligt överenskommelse