OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet som ekonomiassistent och trivs i en ansvarstagande roll? Vår kund är en världsledande aktör inom värmepumpar och luftkonditionering för bostäder, kontorslokaler och industrilokaler och söker just nu en Accounting Assistant till Sollentuna.
Som Ekonomiassistent hos vår kund hanterar du leverantörsfakturor genom registrering, kontering och betalning samt ansvarar för att genomföra kontoavstämningar och återrapportering till banken. Vår kund jobbar i affärssystemet SAP.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ankomstregistrera leverantörsfakturor
- Registrerera leverantörsbetalningar
- Skapa betalfil till bank
- Återrapportera till banken (ladda ner fil, gå igenom och boka det som ligger i fellista, skriva ut journaler)
- Förkontera och periodisera vissa kostnader
- Genomföra månatliga avstämningar av konton
- Bifoga dokument i samband med inskannande av leverantörsfakturor
- Lägga upp nya leverantörer
- Medverka till att företaget följer de lagar och föreskrifter som berör det egna ansvarsområdet
- Medverka till att ekonomifunktionen är uppdaterad kring förändringar av lagar och regler kring ekonomi och redovisning.
- Medverka till att utveckla och effektivisera rutiner och processer inom sina områden samt vara behjälplig inom företagets övriga områden.
- Fatta och verkställa de beslut och handlingar som krävs för att i överensstämmelse med mål, policy klara ovanstående arbets- och ansvarsområden
I denna tjänst rapporterar du till Accounting Manager.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har relevant utbildning eller motsvarade erfarenhet av ekonomi samt att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Det är starkt meriterande ifall du har erfarenhet av att jobba i affärssystemet SAP.
Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ, strukturerad och ansvarstagande. Vidare är du ödmjuk och gillar att jobba tillsammans i ett team. Hos vår kund arbetar du tillsammans med 5 andra kollegor och för rätt person så finns även stora möjligheter att utvecklas inom bolaget i andra roller.
Mer om tjänsten
Direktrekrytering
Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Sollentuna
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev.
Intervjuer och urval sker löpande!
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!