Spännande roll som Accounting Assistant till Sollentuna

Spännande roll som Accounting Assistant till Sollentuna

Arbetsbeskrivning

Har du utbildning inom Ekonomi eller motsvarande erfarenhet och trivs i en ansvarstagande roll? Vår kund är en världsledande aktör inom Värmepumpar & Luftkonditionering för bostäder, kontorslokaler och industrilokaler och söker just nu efter deras nästa Accounting Assistant till Sollentuna!

Som Accounting Assistant hos vår kund hanterar man kontinuerligt leverantörsfakturor genom registrering, kontering och betalning samt ansvarar för att genomföra kontoavstämningar och återrapportering till banken.

Vår kund jobbar i affärssystemet SAP.

Exempel på Arbetsuppgifter:
Ankomstregistrerar leverantörsfakturor
Registrerar leverantörsbetalningar. Skapar betalfil till bank
Återrapporterar till banken (ladda ner fil, gå igenom och boka det som ligger i fellista, skriva ut journaler)
Förkonterar, periodiserar vissa kostnader
Genomför månatliga avstämningar av konton
Bifogar dokument i samband med inskannande av leverantörsfakturor
Lägger upp nya leverantörer
Medverkar till att företaget följer de lagar och föreskrifter som berör det egna ansvarsområdet.
Medverkar till att ekonomifunktionen är uppdaterad kring förändringar av lagar och regler kring ekonomi och redovisning.
Medverkar till att utveckla och effektivisera rutiner och processer inom sina områden samt vara behjälplig inom företagets övriga områden.
Fattar och verkställer de beslut och handlingar som krävs för att i överensstämmelse med mål, policy klara ovanstående arbets- och ansvarsområden

Denna tjänst rapporterar man till Accounting Manager.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ, strukturerad och ansvarstagande. Vidare är du ödmjuk och gillar att jobba tillsammans i ett team och det är starkt meriterande ifall du har erfarenhet av att jobba i affärssystemet SAP. Vi söker dig som har relevant utbildning eller motsvarade erfarenhet av ekonomi samt att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Hos vår kund arbetar du tillsammans med 5 andra kollegor och för rätt person så finns även stora möjligheter att utvecklas inom bolaget med andra roller.

Mer om tjänsten

Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Sollentuna

Direktrekrytering

Intervjuer och urval sker löpande!

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 9 februari 2023

Liknande jobb


21 november 2024