OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Söker du en spännande roll som teknisk innesäljare?
För kunds räkning söker vi en ambitiös och självgående teknisk innesäljare med intresse för försäljning och att utveckla starka kundrelationer.
Kunden är en världsledande leverantör inom sin nisch där du ges tillgång till en global försäljningsorganisation och tillgång till större utvecklingsresurser.
I rollen kommer du att ingå i kommersiella teamet där du ansvarar för att stödja en mängd olika kundförfrågningar. I denna roll ansvarar du för alla kundaktiviteter relaterade till order anskaffningsprocessen, vilket inkluderar förslagsutveckling, specifikationer och utvärdering av möjligheter, prissättningsanalys och samordning med flera interna och externa intressenter. Det inkluderar också ansvar för teknisk expertis och en orderöverlämning till verksamheten. I denna position kommer du att arbeta globalt som en del av ett internationellt team.
Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk innesäljare kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Förbereda och hantera förfrågningar för produktportföljen och potentiellt andra varumärken inom organisationen;
- Kontrollera att mottagna beställningar överensstämmer med gjorda offerter;
- Ta fram och upprätthåll korrekta register över alla aktiviteter i enlighet med företagets rapportsystem;
- Ha nära kontakt med försäljnings- och verksamhetsorganisationen, både internt och externt, för att säkerställa att både försäljnings- och företagets mål uppnås.
- Hantera och lösa ämnen relaterade till avtalsklausuler, försäljningsförfrågningar och kunders tekniska specifikationer.
I denna tjänst kommer du att arbeta med tekniska lösningar samt att kommunicera med kunder där dina mjuka färdigheter kommer att vara viktiga. Du kommer att fungera som bryggan mellan säljteamet och operationen.
Kvalifikationer
- Utbildning alt. erfarenhet inom maskinteknik eller processteknik eller motsvarande.
- En kommersiell känsla för priser, prissättning och produkter.
- Liknande erfarenhet från tillverkning/teknisk miljö behövs, kunskap om ventiler och/eller automatisering av ventiler inom processindustrin är meriterande.
- Förmåga att kommunicera flytande, både i tal och skrift, på svenska och engelska. Kunskaper i finska är ett plus.
Vi tror att följande din personliga erfarenhet och personlighet kommer att hjälpa dig att lyckas;
- Förmåga att prioritera och säkerställa ett korrekt och effektivt utnyttjande av tiden.
- Flexibel, stödjande och självgående person med ett positivt och proaktivt förhållningssätt samt ha en stark kundtjänstetik.
- Erfarenhet av att lösa tekniska problem i en mängd olika situationer samt tidigare erfarenhet av försäljningssupport i en teknisk miljö välkomnas i denna position.
Villkor
Rollen kommer att vara placerad i Linköping. Resor kan emellanåt komma att ingå i tjänsten. För denna tjänst kommer du att anställas direkt av kunden. Vi rekryterar löpande och ser fram emot din ansökan.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.