OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
I rollen som kvalificerad handläggare/utredare kommer du att arbeta utifrån kommunens värdeord; förtroende, ansvar, respekt och omtanke.
Service, tillgänglighet och en förståelse för kommunens uppdrag är centrala delar i rollen. Tjänsten är placerad på barn- och utbildningsförvaltningen och din närmsta chef är förvaltningschefen. Du arbetar i nära kontakt med förvaltningsledning och administrativa funktioner så som utredningssekreterare, kvalitetsstrateg och HR-specialist.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är omväxlande med stort eget ansvar och du förstår vad som behöver göras och tar egna initiativ. En stor del av tjänsten består av skolskjutshandläggning, både på operativ och strategisk nivå samt av utredning och beredning av olika ärenden för vidarerapportering inom kommunen eller till andra myndigheter.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig med lämplig akademisk examen inom offentlig förvaltning, god kännedom om ärendehantering inom myndigheter samt goda IT-kunskaper. Juridisk kompentens inom offentlig rätt är en fördel för tjänsten och det är meriterande om du har några års erfarenhet inom myndighetsutövning, kvalificerad handläggning eller utredningsarbete, gärna inom kommunal offentlig verksamhet och skolskjutshandläggning.
Det är önskvärt att du har kunskap om aktuell lagstiftning inom utbildningsområdet, arbetsmarknad och andra författningar på området.
Du som person bör du:
- ha en god kommunikativ förmåga i svenska språket, både i tal och skrift.
- kunna uttrycka dig enkelt och kan förklara komplexa processer på ett pedagogiskt sätt
- vara bra på att lyssna, samarbeta och se utvecklingsmöjligheter för helheten
- ha lätt för att skapa kontaktytor och bibehålla goda relationer
- kunna upprätthålla en god servicenivå och vara lyhörd för, och se var behovet av din kompetens finns
- ha erfarenhet, intresse och förmåga av att arbeta digitalt och förstå nyttan med ett digitalt arbetssätt
Vi erbjuder
Tjänsten är ett vikariat på 100% med start 2022-08-01 eller enligt överenskommelse. Vikariatet är på ett år, med möjlighet till förlängning. Rekrytering sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Provanställning kan komma att tillämpas.
Upplysningar
Upplysningar om tjänsten och verksamhet lämnas av förvaltningschef Helen Larsholt, 0525-182 24
Ansökan
Välkommen med din ansökan via länken senast 2022-05-21.
Intervjuer kommer att genomföras fredag 2/6
Tester kan komma att ingå i urvalsprocessen.
Välkommen till Tanums kommun - den vidsträckta kommunen vid havet! Tanums kommun är till ytan Bohusläns största kommun med små kända kustsamhällen som Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Tanum ligger strategiskt ca 1,5 h bilväg från Göteborg och Oslo. Tanums kommun är kommunens största arbetsgivare med fler än 1300 medarbetare fördelat på flera hundra olika yrkesroller. Tillsammans ger vi god service och skapar bra dagar för Tanumsborna. Hos oss får du jobba med sånt som är viktigt på riktigt. Vi är livskvalitet.
Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, personalstödsprogram, kompetensutveckling och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.
https://www.tanum.se/naringslivarbete/arbetsmarknad/ledigajobbikommunen/formanerochmojligheterforanstallda.4.2cfe40f718529bcf8d191c9.html
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen.