Spännande tjänst som Supportchef inom Ekonomi till PEAB

Spännande tjänst som Supportchef inom Ekonomi till PEAB

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Peab Support AB levererar tjänster inom de processorienterade personal- och transaktionsintensiva verksamhetsområdena Ekonomi, Lön, HR och IT till koncernens samtliga verksamheter.
Till vår grupp för ekonomi-/fakturasupport söker vi nu en interims chef. Konsultuppdraget startar omgående och löper till och med årsskiftet 2021/2022 med placering på Peabs nybyggda kontor i Ulriksdal. I dessa tider sköts dock arbetet mestadels hemifrån.


Om verksamheten
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 57 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör.


Mer om tjänsten
Som chef för ekonomi-/fakturasupport ansvarar du för en grupp om fem personer vars uppdrag är att besvara frågor via telefon och e-post inom området för kund- och leverantörsreskontra från både interna och externa kunder samt leverantörer.
Med ditt genuina intresse för både ledarskap och människor fortsätter du arbetet med att utveckla och leda medarbetarna samt på ett proaktivt sätt driva förbättringar och effektiviseringar av verksamheten.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att:
• Säkerställa en professionell användarsupport för kund- och leverantörsreskontra
• Säkerställa att administrativa ärenden hanteras effektivt, korrekt och professionellt
• Samverka både inom och utanför Peab Support med intressenter, kunder och beställare
• Bevaka koncernens supportbehov och tillsammans utveckla servicearbetet och nya tjänster
• Ansvara för utveckling av processer och arbetssätt för den egna gruppen och vara delaktig i att utveckla supportarbetet tillsammans med chefskollegor inom avdelningen
• Budget- och personalansvar med uppföljning och utveckling av medarbetare


Din profil
Vi söker dig som har minst 3-5 års ledarskapserfarenhet. Du har tidigare arbetat med ekonomi och framförallt med kund- och leverantörsreskontra samt har erfarenhet från kundserviceverksamheter.
Du arbetar proaktivt och tar initiativ i ditt arbete samt trivs i ett företagsklimat som förändras. Du är van att arbeta med förändringsarbeten och brinner för utveckling av nya processer.
Som person har du ett genuint intresse av att leda och utveckla medarbetare. Ditt ledarskap grundar sig i ett uppmuntrande och coachande förhållningssätt. Du har god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta.
Du är förtroendeingivande, lyhörd och tydlig med god förmåga att skapa engagemang och ansvarstagande. Du tillför energi, är prestigelös och har en drivkraft i att förbättra, förenkla och effektivisera.


Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande. Vid frågor kring tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryterare Louise Gardell - Louise.gardell@swesale.se

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 16 mars 2021

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024