OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos Nynäs får du chansen att komma in på en internationell Treasuryavdelning och deras backoffice. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill fortsätta din utveckling inom finans samt valuta- och oljederivat!
OM TJÄNSTEN
I rollen som backoffice-medarbetare hos Nynäs välkomnas du av en hjälpsam och avslappnad organisation där du ingår i Treasuryteamet med bland annat en Credit Controller, en Treasury analytiker samt front- och backofficemedarbetare vid din sida. Här kommer du med tidigare erfarenhet av en liknande roll utmanas och komma till din rätt då du förväntas att ta egna initiativ till arbetssätt.
Du kommer att bli anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos Nynäs. Uppdraget sträcker sig initialt 4 månader men uppdraget kan komma att förlängas något.
Du erbjuds
* Meriterande erfarenhet från ett kompetent treasuryteam
* Möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden via Academic Work
Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som backoffice-medarbetare hos Nynäs kommer du till exempel att arbeta med:
* Daglig hantering av bankkonton och cash pooler
* Utförande av finansiella betalningar
* Att administrera valuta- och oljederivat, kontrollera transaktioner och bekräfta till motparten
* Att dministrera kreditlimiter
VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Har mycket goda kunskaper i Excel och är bekväm att skapa bland annat pivottabeller
* Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta i treasurysystemet CRM
* Har mycket goda kunskaper i engelska då det används i det dagliga arbetet både tal och skrift
Det anses meriterande om du även:
* Har erfarenhet av programmen Insight, JDEdwards samt Optus Capita
* Är van att arbeta med olika typer av internetbanker och transaktioner mellan dessa
* Har arbetslivserfarenhet av en liknande roll på en finansavdelning
Kandidater med meriterande erfarenheter kommer att prioriteras i urvalet. Ansökan kräver ett bifogat personligt brev samt ett uppdaterat CV.
Som person är du:
* Noggrann
* Initiativtagande
* Flexibel
Övrig information
* Start: Omgående, 18 maj
* Omfattning: Heltid, 4 månader med chans till förlängning
* Placering: Lindetorpsvägen 7, Johanneshov
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nynäs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Nynas är ett annorlunda oljebolag som tror på att använda olja på ett hållbart och rationellt sätt. Ökad miljömedvetenhet och ökat fokus på hur produkter och arbetsprocesser påverkar vår hälsa utgör en del av deras långsiktiga strategi. I samarbete med deras kunder utnyttjar de oljans fulla potential och skapar värdefulla tillämpningar för olika användare och för samhället.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231