Spännande uppdrag inom logistik!

Spännande uppdrag inom logistik!

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för logistik och problemlösning? Då har vi uppdraget för dig!

Vi söker just nu efter dig som vill arbeta som restorderkoordinator hos en av våra välkända och internationella kunder i Eskilstuna.

Du kommer att vara mitt i en global logistikkedja och tillhandahålla information till företagets kunder gällande maskinernas drifttider.

Ort: Eskilstuna

Start: Omgående

Uppdrag: Längre visstidsuppdrag



Om rollen

Du kommer att ingå i ett team med fokus på att stödja kundens europeiska, Internationella och regionala lager till exempel i Sydamerika, Korea, Singapore, Dubai och USA. Att hitta snabba lösningar på brådskande restorder, involvera relevanta nätverk så som leverantörer, produktion och servicecenter/orderkontor. Fokus på tekniska lösningar, inköp, materialplanering och att ge tillförlitlig information och hantera kundernas förväntningar i tid.



Du kommer bland annat att:

* Snabbt lösa akuta restorder
* Proaktivt hålla kunden informerad och följa upp beräknad ankomsttid till centralt distributionscenter i Europa
* Agera med kunden i åtanke och vara dedikerad att möta interna och externa kunders förväntningar
* Använda kundens breda interna och externa nätverk för att stödja återställning av restorder i världsklass för att säkra maskinens drifttid globalt
* Representera teamet i olika utvecklingsprojekt
* Driva aktiviteter för att utveckla kundens försörjningskedja kopplad till reservdelar
* Driva kontinuerliga förbättringar inom funktionen

Om dig

Vi söker dig som trivs med att arbeta med ett skarpt kundfokus och servicekänsla, och har ett stort intresse för problemlösning. Du är välorganiserad och strukturerad för att kunna ge utrymme för innovation och kreativitet i dina arbetsuppgifter. Har goda kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift. Andra språk som franska eller tyska är meriterande.

Om du har erfarenhet från anskaffning, inköp eller logistik är det också meriterande.
Dina IT kunskaper är mycket goda och erfarenhet och/eller intresse för Power BI, Qlik, Makron, RPA (Robotic Process Automation) är även det mycket meriterande.

* Högskoleutbildning med logistik som inriktning är meriterande
* Tekniskt intresse och kompetens
* En lagspelare men kan även arbeta självständigt
* Skicklig i dataanalys
* Förmåga att bygga relationer och nätverk tvärfunktionellt
* Logistisk erfarenhet/intresse

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta vår kandidatansvariga Jenny Smith på jenny.smith@jeffersonwells.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 13 april 2022

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024