Spännande uppdrag som HR & Payroll Coordinator!

Spännande uppdrag som HR & Payroll Coordinator!

Arbetsbeskrivning

Är du en vass administratör med goda kunskaper inom lön? Trivs du i konsultrollen och söker ditt nästa uppdrag? Nu söker vi en HR & Payroll Coordinator till en av våra kunder, med placering i Solna. Detta kommer vara en bred och varierad roll som innefattar lönekoordinering och ett nära samarbete med kollegor både inom HR och ekonomi. Du blir en del av en global organisation, samtidigt som du tillhör ett sammansvetsat och litet team inom HR.

Blir du ofta beskriven som pedagogisk och kommunikativ? Kommer du till rätta i en roll som kombinerar administration med internservice? Då har vi uppdraget för dig!

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR & Payroll Coordinator kommer du fungera som länken mellan extern löneleverantör och chefer och medarbetare internt. Det är ditt ansvar att säkerställa att löneleverantören har rätt underlag och information för att kunna betala ut lön i rätt tid. Du kommer även fungera som första kontakt till chefer och medarbetare i frågor kopplat till lön och övriga ersättningar. Vidare kommer rollen innefatta:

• Rapportering och kontakt med myndigheter
• Hantera drivmedelsförmåner och körjournaler
• Kontering av fakturor för kostnader kopplat till medarbetare, exempelvis pensioner och försäkringar
• Förse ekonomi med lönerelaterade underlag inför bokslut
• HR administration – exempelvis ta fram nyckeltal och statistik, upprätta anställningsavtal, och hantera uppdateringar i personalsystem samt interkommunikation primärt via intranät

Rollen kommer vara bred och varierad och innebära många kontaktytor, såväl internt som externt.

Vem är du?

Personen vi söker till detta uppdrag har sedan tidigare erfarenhet av löneadministration och känner sig trygg i hela processen. Här kommer du agera kravställare gentemot extern löneleverantör, något du är van vid och känner dig bekväm med. Vi tror att du sedan tidigare har erfarenhet av motsvarande roll och att du är van att vara behjälplig till såväl HR som ekonomi. Du är van att tolka kollektivavtal och har grundläggande kunskaper inom arbetsrätt.

Vi kommer värdera dina personliga egenskaper högt och söker dig som verkligen brinner för internservice. Du är trygg och konsultativ i ditt sätt och är van att parera mellan flera arbetsuppgifter och ansvarsområden. Vidare har du enkelt för att uttrycka dig och är pedagogiskt lagd.

Om uppdraget

Detta är ett konsultuppdrag på heltid via Jurek HR, med start så snart som möjligt och löpande cirka fyra månader framåt. Rollen är placerad hos vår kund som har sitt kontor beläget i Solna. Vid frågor rörande uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se. Vi hoppas kunna tillsätta rollen så snart som möjligt, låter detta som din nästa utmaning – skicka då in din intresseanmälan direkt!

Sökord: löneadministration, lönekoordinator, payroll, HR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024