Spansktalande Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Vi söker spansktalande, flerspråkig kundtjänsthandläggare med placering på Försäkringskassans Kundcenter i Sundbyberg 

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.

Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.

Ansvar och arbetsuppgifter Som kundtjänsthandläggare med inriktning Utland besvarar du de flesta samtalen på engelska och kontaktar kunder på andra språk efter bokningar.

Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Kvalifikationer Vi söker dig som


• har spanska som modersmål
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media på ditt modersmål samt på svenska och engelska
• har en god pedagogisk förmåga 
• förstår och värdesätter människors olikheter.

Språkkompetensen inom engelska och spanska kommer att säkerställas via ett test.

Det är meriterande om du 


• kan tala ytterligare språk än de ovan nämnda
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer
• har kunskap om socialförsäkringen
• har erfarenhet av liknande arbete gärna på Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller kontaktcenter
• har erfarenhet av att arbeta i telefon.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Arbetstiden är schemalagd, för närvarande måndag till fredag för inriktning Utland. 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde den enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Emir Beslagic 010-118 78 61 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Maria Themnér tel 010-116 45 19 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Prabath De Abrew Rajapakse, e-post prabath.de.abrew.rajapakse@forsakringskassan.se SACO: Kent Gustafsson tel: 010-118 41 28 SEKO: Johanna Grundström, e-post: johanna.grundstrom@forsakringskassan.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2015 märkt med diarienummer 037309-2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Liknande jobb