OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MindArk AB är ett svenskt företag som utvecklar produkter inom området interaktiv underhållning. Vår huvudprodukt är Entropia Universe (EU). EU baseras på en via Internet distribuerad interaktiv virtuell värld, där hundratusentals deltagare från hela världen kan ikläda sig en karaktärsroll, roa sig, ge sig ut på äventyr och handla med virtuella eller verkliga varor och tjänster. Alla ekonomiska transaktioner sker med en virtuell valuta (PED), som också är konvertibel med reella valutor. Mer information om Entropia Universe finns på www. entropia-universe.com Vår verksamhet bedrivs i trevliga lokaler och i en avslappnad atmosfär. Vi finns i centrala Göteborg och är omkring 30 anställda. På vår kombinerade support/test-avdelning arbetar för närvarande 5 personer. Vi söker nu en strukturerad och analytiskt lagd medarbetare med god datorvana och teknisk kompetens. Vi förutsätter att du har ett genuint intresse för spelsystem/rollspel och interaktiv underhållning. Du kommer främst att arbeta med användarsupport där arbetsuppgifterna innebär att med hjälp av vårt operatörsverktyg övervaka och ge teknisk support kring vår produkt till olika användare. I arbetsuppgifterna kommer det även att ingå testning av nya programversioner. Eftersom all support ges skriftligen måste du ha mycket goda kunskaper i skriven svenska och engelska. Då vi på sikt även vill erbjuda support på spanska vill vi att du också har mycket goda kunskaper i detta språk. Då arbetet ställer höga krav på kvalitet är det viktigt att du är nogrann och har ett gott ordningssinne. Därutöver krävs att du har en väl utvecklad servicekänsla, att du har lätt för att samarbeta och att du kommer att trivas i en mindre organinsation där alla är lika viktiga. Dokumenterad erfarenhet av liknade arbete är meriterande.