OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sparbanken Alingsås tror på sparande, en sund ekonomi och den trygghet det ger våra kunder. Vår lokala förankring och unika möjlighet att vara delaktig i samhället är de andra fundamenten i vår verksamhet. Vi har kontor i Alingsås, Lerum, Sollebrunn, Vårgårda samt Herrljunga och det är även därifrån som allt inflytande i banken kommer. Vi är miljöcertifierade sedan 2009 och arbetar aktivt för att skapa hållbar utveckling för bygden och våra kunder. Läs mer på sparbankenalingsas.se.
Sparbanken Alingsås söker en kundansvarig med inriktning företag till kontoret i Alingsås.
Vi söker dig som idag har erfarenhet från företagsrådgivning.
Det finns sammanlagt 34 tjänster på Alingsåskontoret fördelade på följande yrkesroller; kontorsledning, kundrådgivare, kundansvarig med inriktning företag och premium.
Huvudansvar
Kundansvarig ansvarar för att skapa goda och hållbara kundrelationer genom ett långsiktigt och tydligt affärsmannaskap; att utveckla sin nuvarande och potentiella kundbas utifrån lönsamhet, risk och kundnöjdhet.
Dina arbetsuppgifter
- Arbetar proaktivt med eget kundansvar för företagskunder
- Har en hög servicegrad i syfte att ge kunden en god upplevelse av banken
- Har en hög kompetens i finansiell rådgivning, gör komplexa affärer och har en hög kompetens av att kunna förstå kundens totala behov
- Hanterar självständigt kundens totala behov i företagsaffären
- Förhandlar om priser och villkor
- Ansvarar för kundträffar och aktiviteter gentemot sin kundbas
- Skapar nätverk med kompetens runt kunden genom nära samarbete med bankens specialister
- Genomför kundkännedom utifrån AML-riktlinjer.
- Har stort fokus på digitalisering och införsäljning av bankens samtliga kanaler
- Är aktiv på lokal marknad på t ex företagsnätverk och lokala event
- Agerar stöd till nya och mindre erfarna kollegor
Du är
- Öppen och social person som har mycket lätt för att samarbeta med andra.
- Förstår verksamhetsstrategier och prioriteringar samt tillämpar denna kunskap för att uppnå mål
- Genererar innovativa idéer och lösningar utifrån kundens behov och överträffar kundens förväntningar
- Förändrar snabbt ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter
- Förståelse för sina egna styrkor och utmaningar och jobbar aktivt för att utveckla sig själv och sitt arbete
- Initierar, driver och följer upp din utveckling av säljprocesser och dialoger med kunder
- Vill förverkliga Sparbanksidén
- Bemöter medarbetare och kunder i enlighet med bankens värderingar - enkel, öppen och engagerad.
Vi utgår ifrån att du har Swedsec-licens, har B-körkort och Försäkringsförmedlingsrätt är meriterande.