OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sparbanken Alingsås tror på sparande, en sund ekonomi och den trygghet det ger våra kunder. Vår lokala förankring och unika möjlighet att vara delaktig i samhället är de andra fundamenten i vår verksamhet. Vi har kontor i Alingsås, Lerum, Sollebrunn, Vårgårda samt Herrljunga och det är även därifrån som allt inflytande i banken kommer. Vi är miljöcertifierade sedan 2009 och arbetar aktivt för att skapa hållbar utveckling för bygden och våra kunder. Läs mer på sparbankenalingsas.se.
Sparbanken Alingsås söker tre kundrådgivare till kontoret i Alingsås.
Två av tjänsterna är visstidsanställningar där vi söker dig som vill växa med oss. Erfarenhet från bank är meriterande, men inget krav. En av tjänsterna är en tillsvidareanställning och du ska ha Swedsec Rådgivarlicens samt Bolånelicens. Godkänt certifikat i Försäkringsdistributionsrätt FFL Liv Privat SAK Privat är meriterande. Det finns sammanlagt 33 tjänster på Alingsåskontoret fördelade på följande yrkesroller; kontorsledning, kundrådgivare, kundansvarig med inriktning företag och premium. Vi söker första hand dig som bor i, eller har anknytning till, våra fyra verksamhetskommuner; Alingsås, Lerum, Vårgårda och Herrljunga. Huvudansvar Kundrådgivare ansvarar för att på ett enkelt, öppet och engagerat sätt möta alla privat- och företagskunders spontana behov av service samt produkter och tjänster samt verka proaktivt för att kunderna har en sund ekonomi.
Dina arbetsuppgifter
• Har hög servicenivå som utgångspunkt i alla kundmöten.
• Erbjuder och säljer våra produkter, tjänster och kanaler utifrån kundens behov. • Har både kundnöjdhets- och lönsamhetsperspektivet som utgångspunkt för alla kundmöten. • Bidrar aktivt till att kunderna når en optimal digitaliseringsgrad.
• Håller sig uppdaterad om den digitala utvecklingen och kan på ett pedagogiskt sätt beskriva hur de digitala tjänsterna används.
Du
• Genererar innovativa idéer och lösningar utifrån kundens behov och överträffar kundens förväntningar.
• Förändrar snabbt ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter.
• Tar initiativ till kundkontakter och kan driva och leda dig själv.
• Vill förverkliga Sparbanksidén.
• Bemöter medarbetare och kunder i enlighet med bankens värderingar - enkel, öppen och engagerad.