OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en relations- och resultatinriktad kollega som ska arbeta som Kundansvarig Premium. I rollen som Kundansvarig Premium ansvarar du för din egen kundbas och skapar långsiktiga kundrelationer. Du genomför rådgivning ur ett helhetsperspektiv och bidrar till att utveckla kundens ekonomi och nå sina mål. Du arbetar med hög kompetens inom finansiell rådgivning och med komplexa affärer. I rollen kommer du att arbeta både med befintliga och nya Premiumkunder.
Varför ska du jobba hos oss?
Vill du arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Sparbanken Skåne är certifierad som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work och rankas som Sveriges sjätte bästa arbetsplats! Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Om våra medarbetare trivs och känner engagemang kommer våra kunder trivas med oss. Vi har som mål att vara ett företag där medarbetarna fortsätter att vara motiverade, mår bra och väljer att stanna länge.
Vårt kontor
Vi är ett kontor med puls och tempo där laganda och glädje står i fokus. Tillsammans arbetar vi 22 kollegor i olika roller på privatsidan. Kontoret är en del av bankens Administrativa center där vi arbetar tillsammans med 120 kollegor från olika enheter. Vi har under september flyttat in i nyrenoverade lokaler på bottenplan, där vi arbetar med ny och modern teknik.
Din profil
Du tror liksom vi på sparbanksidén – att hjälpa människor skapa en trygg ekonomi genom ett sunt sparande och att använda bankens överskott till att återinvestera i lokalsamhället. Du har ett stort intresse för spara- och placering och motiveras av kundmöten. Du är en positiv, utåtriktad, flexibel och ansvarstagande person som tycker det är roligt att förmedla bankens produkter. Du arbetar strukturerat och kan hålla fokus i ditt arbete för att nå bästa resultat för både banken och dina kunder. För att framgångsrikt arbeta i rollen krävs hög kompetens inom sparaaffären. Vi vill att du har stark drivkraft och bidrar till att nå bankens uppsatta mål genom att ta initiativ och vinna förtroende. För att lyckas måste du tycka om att göra affärer och vara öppen för att skapa goda relationer med människor, både i och utanför banken. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hur du med dessa kompletterar gruppen.
För att arbeta i rollen krävs erfarenhet av liknande yrkesroll.
Formella krav för rollen är Swedsec rådgivar- och bolånelicens samt Försäkringsdistribution Liv Privat.
Välkommen med din ansökan!
Ansök med ett personligt brev samt CV genom att klicka på ”Sök tjänst”. Motivera i din ansökan varför du söker och vad du kan bidra med till rollen och Sparbanken Skåne. Sök snarast då urval kan komma att ske löpande, men senast den 30 oktober vill vi ha din ansökan. Personprofilstester förekommer i urvalsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Har du frågor kontakta Jenny Davidsson, Kontorschef Kristianstad City, telefon 044-13 86 53.
Kontaktperson för Finansförbundet är Martina Pålsson, telefon 044-13 86 52.
Kontaktperson för SACO är Kristina Månsson 044-13 82 77.
För fjärde året i rad blev Sparbanken Skåne certifierad som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work®. I år behöll vi vår på listan som Sveriges sjätte bästa arbetsplats! Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du med och bidrar till att utveckla samhället, förverkliga drömmar och hjälpa människor att växa. Genom att låta delar av vinsten gå till lokala projekt inom idrott, kultur, utbildning och näringsliv bidrar vi till att skapa framtidstro där du bor. Detta gör oss stolta! Läs mer om oss på www.sparbankenskane.se