OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? För fjärde året i rad är Sparbanken Skåne certifierad som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work®. Vi vilar tryggt i våra värderingar – var öppen, ta initiativ, vinn förtroende. Dessa värderingar speglar hur vi jobbar tillsammans, men också hur vi arbetar med våra kunder. Som sparbank går delar av vår vinst tillbaka till den bygd där vi tillsammans bor och verkar. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till att utveckla samhället, förverkliga drömmar och hjälpa människor att växa i rollen som Kundvärd.Till den här tjänsten på vårt kontor i Simrishamn söker vi en service- och resultatinriktad medarbetare.
På kontoret är vi ca 8 kollegor med stor erfarenhet som jobbar bra tillsammans och nära områdets lokala marknad och föreningsliv. Vår arbetsmiljö präglas av arbetsglädje med hög energi- och ambitionsnivå.Vi jobbar fokuserat mot de digitala lösningarna och prioriterar att möta kunden på bästa möjliga sätt utifrån kundens önskemål. Kundservice är ofta kundens första kontakt med banken och som Kundvärd här ansvarar du för att lyhört och med omtanke möta alla våra kunders spontana behov av service.
Som Kundvärd arbetar du bland annat med att:
· möta kunden på kundens initiativ,
· ha stort fokus på digitalisering,
· slussa och guida till andra specialister/roller och
· genomföra KYC utifrån våra AML-riktlinjer.
Tjänsten är på cirka 75% och du kommer huvudsakligen att arbeta i vår kundtjänst. När kundtjänst inte är öppet kommer du att ha fokus på bokade kundmöten och administration.
Din profil
Du är en positiv, flexibel och ansvarstagande person som tycker det är roligt att förmedla bankens produkter. Du motiveras av kundmöten och strävar efter att ge bästa service. Du har stark drivkraft och agerar utifrån bankens värderingar samt bidrar till att nå bankens uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hur du med dessa kompletterar gruppen. För att lyckas i den här rollen är det en fördel om du har en god lokal kännedom och du måste brinna för att med förstklassig service göra affärer samt att skapa goda relationer med människor.
Välkommen med din ansökan!
Skicka in ett personligt brev samt CV genom att klicka på ”Sök tjänst” där du motiverar varför du söker och vad du kan bidra med. Intervjuer kan komma att ske löpande men senast 7 november vill vi ha din ansökan. Personprofilstester förekommer i urvalsprocessen.
Har du frågor kontakta om tjänsten:Caisa Persson Kontorschef Simrishamn telefon 0414-678681.
Kontaktperson för Finansförbundet är Jessica Malmqvist telefon 0414-678683.
Kontaktperson för SACO är Kristina Månsson, telefon 044 – 138277.
För fjärde året i rad blev Sparbanken Skåne certifierad som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work®. I år klättrade vi på listan och vi är nu Sveriges sjätte bästa arbetsplats! Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du med och bidrar till att utveckla samhället, förverkliga drömmar och hjälpa människor att växa. Genom att låta delar av vinsten gå till lokala projekt inom idrott, kultur, utbildning och näringsliv bidrar vi till att skapa framtidstro där du bor. Detta gör oss stolta! Läs mer om oss på www.sparbankenskane.se