Sparbanken Syd söker Kundcenterchef

Sparbanken Syd söker Kundcenterchef

Arbetsbeskrivning

För snart 200 år sedan öppnade det som idag är Sveriges äldsta, och enda helt självständiga sparbank, Sparbanken Syd, i Ystads rådhus. Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle. Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest hållbara bankidé.



Som chef för vårt Kundcenter har du en nyckelfunktion i bankens dagliga verksamhet – det är du tillsammans med ditt team som förvaltar och bygger upp relationer med våra kunder varje dag.

Framför allt säkerställer du att vi på ett proffsigt sätt guidar våra kunder till att göra goda och hållbara val när det gäller våra produkter och tjänster. Som Kundcenterchef ingår det också att leda, coacha och engagera ditt team för att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö.

I rollen har du ett övergripande ansvar för affärsutveckling, försäljning och service inom avdelningen. Du får ett ansvar för kunder, personal, kvalité och resultat samt även utveckling av digitala kanaler, digitalt arbetssätt och implementering av dessa i samverkan med andra roller i banken. Du rapporterar till Affärschef och ingår i Affärsledningen.

Det dagliga arbetet innehåller arbete med att identifiera, implementera och följa upp planer, regelverk och mål för Kundcenter med syfte att driva utvecklingen av denna affär och dess effektivitet framåt. Du ansvarar också för att utveckla service och support till bankens kunder för att utveckla kundnöjdheten. Samtidigt företräder du banken externt genom att delta i relevanta event och forum för att skapa nya affärsmöjligheter.

Vem är du?
Som person är du en ledare med stor kompetens inom försäljning, effektivisering och digitalisering. Du har en hög förståelse för kund och arbetet med att utveckla kundnöjdhet. Du har också en bred erfarenhet av att jobba i bank och har hög ekonomisk och finansiell förståelse.
Som ledare coachar och utvecklar du medarbetare inom din enhet och ger dem förutsättningar för att prestera i sina roller. Tjänsten kräver också att du har en hög förståelse för risk och regelefterlevnad. Formella krav för tjänsten är att du har godkänd SwedSeclicens inom både rådgivning och bolån.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse

Vill du veta mer?

Har du frågor är du välkommen att ringa Affärschef Johanna Stridh 0411-82 21 81 eller HR-chef Jessica Malm på 0411-82 21 76. Kontaktperson för Finansförbundet Richelle Cruz 0411-82 21 52.

 

 

Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på åtta kontor. År 2020 var vår affärsvolym 39 miljarder SEK.


Besök gärna https://www.sparbankensyd.se för mer information

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sparbanken Syd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Hamngatan 2
Ystad

Postadress

Box 252
Ystad, 27125

Liknande jobb


6 november 2024

Avdelningschef Nyanslutningar

Avdelningschef Nyanslutningar

5 november 2024

Teamchef kassa, Willys Kungsbacka Södercity

Teamchef kassa, Willys Kungsbacka Södercity

29 augusti 2024