Sparexpert till Nordnets Kundservice

Arbetsbeskrivning

Nordnet is a bank for investments and savings. We operate in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Our concept gives customers control of their money, and our vision is to become the no. 1 choice for savings in the Nordics.

Nordnet has presently 450 employees and growing.

Nordnet växer och därför söker vi nu nya heltidskollegor, Sparexperter, till Sveriges bästa kundservice. Vill du lära dig mer om sparande och aktiehandel och få möjligheten att sprida den kunskapen - sök denna tjänst!

Vi är ett ungt och drivet gäng som brinner för att tillsammans skapa mervärde för våra kunder. Vi vill omdefiniera finansbranschen och söker nu dig som vill vara med på den resan.

Vad innebär en dag på Nordnets kundservice?

Du kommer bli en del av gänget och på ditt visitkort kommer det att stå ”Sparexpert”. Du jobbar i nära samarbete med vår kundservicechef Christina och 14 andra servicehjältar - tillsammans ska ni få våra kunder att berätta för världen om hur bra vi är.

En typisk dag kan bestå i:

• Att hjälpa till med enklare frågor om tex aktiehandel och pengartransaktioner till att lösa mer komplexa kundproblem
• Att hjälpa människor att få ut det mesta av sitt sparande baserat på just deras individuella behov
• Att berätta för våra kunder om de tjänster de ännu inte lagt märke till att vi har (Shareville, Knockoutlånet, Superfonderna, Pensionsspar för att nämna några)
• Att ge feedback till din chef och dina kollegor på hur vi kan bli bättre
• Att vara kundens röst innanför kontorets väggar och se till att feedback vi får omvandlas till nya innovativa lösningar


Du är alltså tillsammans med dina kollegor ansvarig för att ge våra kunder förstklassig service via telefon och e-mail. Frågorna från kunderna är väldigt varierande gällande allt från enklare frågor till mer komplexa som kräver samarbete med kollegor inom och utom gruppen. Detta gör att du bygger ett stort nätverk internt. De som jobbar på kundservice är kända inom Nordnet som "de som har koll på allt".

Du arbetar proaktivt med målet att inspirera alla du pratar med kring sparande. Vi anordnar säljtävlingar för att trigga merförsäljning, och följer upp vår prestation kontinuerligt vilket gör att vi ständigt kan bli bättre.

Vem trivs hos oss?

För att trivas hos oss är en nyckelegenskap en hög ambitionsnivå och ett brinnande intresse för service och försäljning. Du är en lagspelare som gillar nära samarbete med din grupp och att bygga nätverk och broar till andra delar av organisationen. Du är öppen för feedback och alltid villig att lyfta dig ännu ett steg för att bli ett bättre team och lagmedlem. För den som vill finns alla möjlighet att utvecklas inom bolaget.

Du tar ett stort eget ansvar och egna initiativ för att lösa problem. Vi ser gärna att du har ett intresse för sparande och värdepapper, men det du inte kan sedan innan får du förstås möjlighet att utveckla kunskap och intresse kring hos oss!

Viktigast av allt är att du är engagerad och måldriven person som alltid vill överträffa ställda förväntningar. 

Din bakgrund

Du har troligen en akademisk examen inom ekonomi/finans eller motsvarande.

Kanske har du erfarenhet av kundservice från annan bank eller annan bransch, men där ditt intresse för sparande och en vilja att jobba i ett spännande entreprenöriellt företag gör dig intresserad av oss.  

Det här erbjuder vi dig 

Nordnets kundservice är den bästa av plattformar att stå på för en vidare karriär inom bolaget. Här kommer du rakt in i hjärtat av vår verksamhet – du sitter närmast kunden och bidrar till vår kärna, och lär dig samtidigt vårt breda sortiment av sparprodukter och vad våra kunder efterfrågar. Vi värnar om våra talanger oavsett vart i bolaget man sitter, och med det nätverk man bygger upp internt ges möjlighet för våra duktiga kundservicekollegor gå vidare till andra roller, antingen vidare inom den svenska säljorganisationen eller till andra delar av Nordnet som t.ex. Bank Operations, Credit, Risk, Innovation, TECH etc.

Vi är ca 450 medarbetare i Stockholm, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn där kundservice finns lokalt representerat i alla länder. Vi samarbetar, utbyter idéer och använder våra spetskompetenser för att hela tiden förbättra mötet med våra kunder och målgrupper. Öppen kommunikation, kreativitet och engagemang är viktiga delar av vardagen på kontoret.

Nordnet Stockholm sitter i moderna och trevliga lokaler vid Alvik Strand men flyttar våren 2018 till Kungsholmen.

Välkommen med din ansökan! 

Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev snarast möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill vara förstahandsvalet för sparare i norden och ett viktigt steg på vägen dit är att ge suverän service. Vi vill att din ansökan ska innehålla ett resonemang kring hur du kan hjälpa oss att ta oss dit.

Vid frågor, kontakta Christina Juhlin-Dannfelt på tel 0704957853 eller christina.juhlin-dannfelt@nordnet.se

Vi vill göra dig uppmärksam om att Nordnet tar kreditupplysning samt begär belastningsregisterutdrag på slutkandidat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordnet Bank AB Bromma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 9 augusti 2017

Besöksadress

Gustavslundsvägen 141
None

Postadress

Gustavslundsvägen 141
Bromma, 16714

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024