Specialist Customer Support

Arbetsbeskrivning

SGS DNA står inför en spännande tillväxt- och utvecklingsresa. Under 2021 utökar vi antalet anställda och vi slutför vår flytt till våra nya lokaler i Västerås. Vill du vara med på den resan och jobba med produkter som kan rädda liv?
SGS DNA är ett snabbväxande medelstort företag som ingår i QIAGEN koncernen. Vi jobbar i en internationell miljö och företagsspråket är engelska. Vi jobbar med kundanpassade medicintekniska produkter för i första hand diagnostik (IVD) men även andra användningsområden. Företaget tillhandahåller även vissa relaterade tjänster som analys och stabilitetsstudier. Vi applicerar Medicinsktekniska direktiven, ISO13485 (EU) och 21CFR820 (USA). SGS DNAs kunder finns på den europeiska och amerikanska marknaden.
På avdelningen Customer Support bedrivs kundsupport samt offert och orderhantering, fakturering. Utöver det arbetar vi även med utredning av kundklagomål, korrigerande och förebyggande aktiviteter samt ändringsärenden.
Om tjänsten
Inom Customer Support ligger fokus på kundkommunikation samt hantering av offerter och order och fakturor. I tjänsten ingår arbete som berör både interna och externa kunder. Du ansvarar för customer support processen och driver förbättringsprojekt som berör denna process. Du fungerar även som en länk mellan produktion, säljare och våra kunder. De huvudsakligaarbetsuppgifterna är:
• Offertskrivning
• Orderinläggning
• Orderbekräftelse
• Fakturering
• Kundkommunikation och kundsupport
• Support till Key Account Manager
• Projektledning
Arbetet kräver:
- hög noggrannhet och integritet, men också analytisk förmåga i utredningsarbeten
- strukturerat och metodiskt arbetssätt samt administrativ förmåga
- god förmåga att arbeta självständigt, både när det gäller planering och genomförandet av arbetsuppgifterna.
- Att du gillar att jobba i förändring.
Vi arbetar i system som MS Office, MS Visio, Sharepoint, InfoPath, Webex, LIMS (SampleManager 11), FileMakerPRO och MasterControl,Brilljant.
Önskade kvalifikationer
Du har en naturvetenskaplig påbyggnadsutbildning på högskolenivå, helst med inriktning kemi, biokemi eller liknade samt erfarenhet från liknande arbete med administrativa arbetsuppgifter och kundrelationer. Goda kunskaper i MS Office-paket (t.ex. Excel, Word, Outlook, PowerPoint). Goda kunskaper i engelska och svenska (tal och skrift).
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och din förmåga att passa in hos oss. Du är kundorienterad, du tycker om att arbeta i grupp samtidigt som du är prestigelös och ansvarsfull och kan arbeta självständigt.
Erfarenhet av kvalitetssäkringsarbete och kvalitetssystem, gärna relaterade till medicinteknik, dvs. ISO13485 och/eller 21CFR820 samt utbildning och/eller erfarenhet i projektledning är meriterande.
Ansökan
Du skickar in din ansökan via länken och bifogar CV samt personligt brev. Sista ansökningsdag är 22 april, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner
Uwe Dehnert, tf. manager Customer support, 0221-296 50
Jenny Mcwhinney, ordf. Unionen, 0221-296 50

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Generalist Ann-Sofie Söderberg
0221-29668
kvalitetschef Petra Fridström
0221-29655
Kvalitetschef Lisa Lindefelt
0221-29655
VD Carin Gillberg
0221-29650
receptionist Eva Lennrud
0221-29651
gruppchef Pernilla Andersson
0221-29658
Kvalitetschef Elisabeth Servin
0221-29655 070-2068095
reception Eva Lennrud
0221-29650
Avdelningschef Linda Forsbäck
0221-29673
receptionen Eva Lennrud
0221-29650

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 11
None

Postadress

Box 91
KÖPING, 73122

Liknande jobb


Analytisk kemist inom organisk kemi

Analytisk kemist inom organisk kemi

19 september 2024

19 september 2024

Kemist

Kemist

16 september 2024

Postdoktor inom transport av polymerer och kolloider i fibernätverk

Postdoktor inom transport av polymerer och kolloider i fibernätverk

13 september 2024