OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Qiagen DNA Synthesis (QDS) står inför en spännande tillväxt- och utvecklingsresa. Under 2021 har vi flyttat till våra nya lokaler i Västerås och vi fortsätter att utöka antalet anställda. Vill du vara med på resan och jobba med produkter som kan rädda liv?
Qiagen DNA Synthesis AB (tidigare SGS DNA AB) har producerat syntetiskt DNA av högsta kvalitet för diagnostiskt ändamål i mer än 30 år. Vi finns i Västerås och har cirka 100 anställda. Våra kunder finns runt om i hela världen. Vi tillämpar direktiven rörande medicintekniska produkter, ISO13485 (EU) och 21CFR820 (USA). Vår produktion sker i enlighet med GMP.
På avdelningen Customer Support bedrivs kundsupport samt offert och orderhantering, fakturering. Utöver det arbetar vi även med utredning av kundklagomål, korrigerande och förebyggande aktiviteter samt ändringsärenden.
Om tjänsten
Inom Customer Support ligger fokus på kundkommunikation samt hantering av offerter och order och fakturor. I tjänsten ingår arbete som berör både interna och externa kunder. Du ansvarar för customer support processen och driver förbättringsprojekt som berör denna process. Du fungerar även som en länk mellan produktion, säljare och våra kunder. De huvudsakligaarbetsuppgifterna är:
• Offertskrivning
• Orderinläggning
• Orderbekräftelse
• Fakturering
• Kundkommunikation och kundsupport
• Support till Key Account Manager
• Projektledning
Dina egenskaper:
- hög noggrannhet och integritet, men också analytisk förmåga i utredningsarbeten
- strukturerat och metodiskt arbetssätt samt administrativ förmåga
- god förmåga att arbeta självständigt, både när det gäller planering och genomförandet av arbetsuppgifterna.
- Att du gillar att jobba i förändring.
Vi arbetar i system som MS Office, MS Visio, Sharepoint, InfoPath, Webex, LIMS (SampleManager 11), FileMakerPRO och MasterControl,Brilljant.
Önskade kvalifikationer
Du har en naturvetenskaplig eftergymnasial påbyggnadsutbildning, helst med inriktning kemi, biokemi eller liknade samt erfarenhet från liknande arbete med administrativa arbetsuppgifter och kundrelationer. Goda kunskaper i MS Office-paket (t.ex. Excel, Word, Outlook, PowerPoint). Goda kunskaper i engelska och svenska (tal och skrift).
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och din förmåga att passa in hos oss. Du är kundorienterad, du tycker om att arbeta i grupp samtidigt som du är prestigelös och ansvarsfull och kan arbeta självständigt.
Erfarenhet av kvalitetssäkringsarbete och kvalitetssystem, gärna relaterade till medicinteknik, dvs. ISO13485 och/eller 21CFR820 samt utbildning och/eller erfarenhet i projektledning är meriterande.
Ansökan:
Du skickar in din ansökan via e-mail till adressen work@sgsdna.com. Sista ansökningsdag är 3 december, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner:
Jenny Reinerstedt, Gruppchef Customer support, 010-4749300
Oskar Gärdek, ordf. Unionen, 010-4749300