Specialist digital projekthantering (datasamordnare)

Arbetsbeskrivning

Som specialist inom digital projekthantering på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Specialist digital projekthantering (datasamordnare)

Arbetsuppgifter

Vill du arbeta som specialist inom digital projekthantering i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige.
I rollen kommer du, tillsammans med andra kollegor, att arbeta som stöd i våra stora investeringsprojekt. Digital projekthantering följer hela byggprocessen från planering till avslut. Du säkerställer att information från konsulter och entreprenörer levereras så att de passar Trafikverkets olika kravställningar och förvaltningssystem.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att samordna den digitala informationshanteringen i ett av våra stora projekt. I rollen kommer du bland annat att:
Säkerställa att arbetsmetodik och arbetssätt utvecklas, förankras och används
Se till att informationshanteringen sker strukturerat och säkert
Möjliggöra att informationen är tillgänglig i projektets alla skeden
Informera och utbilda i arbetssätt och regelverk inom digital projekthantering
Medverka vid kravställning och uppföljning av leveranser
Arbeta med mottagnings- och granskningskontroller

"Varför jag tycker att det är extra kul att jobba på beställarsidan är för att det är vi som är del i utvecklingen inom Digital projekthantering i branschen. Att dessutom få vara med att forma ett hållbart samhälle som sätter avtryck i framtiden är något jag tycker är väldigt häftigt" /Specialist inom program Mälarbanan

Övrig information

Placeringsort för den här tjänsten är Stockholm.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.

Kvalifikationer

Vi söker dig som
har universitets- eller högskoleutbildning alternativt annan utbildning och erfarenhet i närtid som vi sammantaget bedömer likvärdigt
har flerårig aktuell erfarenhet av digital projekthantering, datasamordning eller informationshantering
har erfarenhet av att arbeta i dokumenthanteringssystem som tex SharePoint, ProjectWise, eller Chaos
har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du
har erfarenhet av anläggningsbranschen, järnväg eller väg 
har erfarenhet av att arbeta med regelverk för informationshantering
har erfarenhet från arbete med teknisk dokumentation
har kunskaper i CAD/GIS/BIM

För den här tjänsten söker vi dig som är självgående och initiativtagande som person. Du är trygg och har god kommunikationsförmåga och kan förmedla budskap på ett enkelt sätt. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, så det är viktigt att du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. För en välfungerande informationshantering krävs också ett strukturerat och noggrant arbetssätt.



Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-Hybrid
#LI-BS1

Frågor under v 31 besvaras av Radmila Paradzik 010-1237881.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Product Administrator

Product Administrator

22 november 2024

19 november 2024

12 november 2024