OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Service Fastighet i Kungsbacka kommun är inne i förbättringstänkande och en mycket spännande fas.
Så vi letar nu efter en specialist fastighetsförvaltning som är med från början och bygger upp rutiner för ett nytt arbetssätt tillsammans med oss. Du sätter även din prägel på den här helt nya rollen. Låter det kul?
Rollen som Specialist Fastighetsförvaltning hos oss
Som Specialist Fastighetsförvaltning är du den strategiska resurs som arbetar med att driva, utveckla och optimera Kungsbacka kommuns fastighetsutvecklingsplan. Tillsammans med förvaltarna har du ansvar för det befintliga fastighetsbeståndet och för det strategiska och operativa arbetet med Fastighetsutveckling i alla förvaltningsskeden.
Tjänsten syftar till att effektivisera och strukturera förvaltningsplanerna för kommunens fastigheter på kort och lång sikt så att fastigheterna kan nyttjas ändamålsenligt och kostnadseffektivt. I tjänsten ingår att leda och utveckla processerna som ska ta fram kommunens förvaltningsplaner samt analysera de fastighetsekonomiska konsekvenserna.
Vara kontaktperson mot hyresgäster, allmänheten och kommunens organisation i diverse strategiska fastighetsrelaterade ärenden
Arbetet är utåtriktat med stort samverkansfokus då en viktig del i arbetet som Specialist Fastighetsförvaltning är att aktivt nätverka och delta i omvärldsbevakning för ditt ansvarsområde.
Din profil
Till det här uppdraget söker vi dig som har relevant högskoleutbildning inom fastighetsområdet, innefattande ämnen såsom fastighetsekonomi, analys, informationsteknik, fastighetsutveckling, fastighetsteknik. Alternativt motsvarande kompetens som arbetsgivaren kan bedöma likvärdigt. Flerårig yrkeserfarenhet av att arbeta med långsiktig planering och fastighetsutvecklingsfrågor i liknande roll som denna. Det är också ett krav att du har B-körkort. Du bör ha goda kunskaper inom digitalisering och erfarenhet av att ha jobbat i något av, för ändamålet adekvat, systemverktyg på marknaden. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om LOU och om olika fastighetssystem, såsom Pythagoras eller liknande.
Du är en självgående person som trivs med variation i din vardag där du smidigt kan växla mellan arbete såväl inne på kontoret som ute i verksamheten. Genom ditt sätt att förstå och tillämpa affärsmässiga principer jobbar du analytisk, strategiskt och har ett brett och långsiktigt perspektiv på frågor och dess konsekvenser. Du är ansvarsfull med ett tydligt driv, tar egna initiativ och sätter igång aktiviteter som gärna vill bli bra och mynnar ut i goda resultat.
Du är en positiv medmänniska, duktig på att skapa och underhålla kontakter, vilket bland annat innebär att lyssna lyhört, vara inkluderande och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. I den här rollen är det viktigt att du är socialt aktiv, skapar kontakter och underhåller dina relationer i yrkesmässiga sammanhang.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om oss på Fastigheter
Vi ser till att kommunens verksamhetslokaler är välskötta, ändamålsenliga och säkra för att våra kunder ska kunna bedriva sin verksamhet på bästa sätt. Vi arbetar med både inomhus- och utomhusmiljöer och har höga ambitioner inom energi och klimatområdet. Vårt uppdrag är att tillgodose kommunens totala lokalbehov och vi förvaltar cirka 450 000 kvadratmeter lokaler.
Hos oss får du utvecklas i din profession och där balans i livet är en självklarhet. Här hjälper vi varandra och har roligt tillsammans.
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Tester kan bli aktuella i rekryteringsprocessen.
Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan senast 29 mars.
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urval. Detta innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV.
Om oss förvaltningen för Service
Förvaltningen för Service är Kungsbacka kommuns tredje största förvaltning. Service kärnverksamhet är att tillsammans med förvaltningarna utveckla, leverera och samordna all den service som de behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Detta arbete sker i nära samarbeta med de olika förvaltningarna.
Förvaltningen levererar en stor bredd av tjänster inom fastighet, lokalvård, måltid, IT, medborgar- och kundstöd, rekrytering och lönehantering. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningars förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus