Specialist HR-system

Specialist HR-system

Arbetsbeskrivning

Har du en djup systemförståelse och drivs av att utveckla löne- och HR-processer i en större organisation? Söker du en verksamhet som kan erbjuda ett intressant jobb inom HR- & löneområdet? Om du dessutom vill du jobba i ett bra drivet team, då är det dig vi söker till tjänsten som specialist för vårt HR-system.

I takt med nya krävande uppdrag behöver vi förstärka med ny och erfaren kompetens. Avdelningen för löne-& personaladministration söker därför en ny medarbetare. Vi är drygt 35 medarbetare som bland annat ser till att säkerställa att drygt 11 500 personer får sin lön varje månad. Vi underhåller HR-systemet Heroma & Hogia och flera andra stödsystem, samt arbetar med övrig personaladministration så som anställningsavtal och pensionsfrågor.

Arbetsuppgifter:
Som specialist för vårt HR-system ingår du i en större systemförvaltningsorganisation enligt PM3 modellen som regionen jobbar utifrån. Du jobbar i ett team på fyra personer, varav en är förvaltningsledare. Som specialist kommer du att jobba med underhåll, implementering av nya moduler, utvecklingar samt felsökning. Inställningar samt uppdateringar utifrån kollektivavtal (AB) och lagar som styr alla medarbetares anställningar och därmed löneutbetalningar är sker dagligen. Du har ett nära samarbete med systemförvaltningen på IT-enheten och leverantören av systemet. En förståelse för offentlig verksamhet som regionen bedriver behöver finnas för att möta upp förväntningar på hur systemet underlättar vardagen för chefer och medarbetare.

I ditt arbete ingår att ta fram och analysera viss personalstatistik, utifrån beställning av verksamheterna inom regionen och vårt regionkansli. En del av uppdragen innebär rapportering till myndigheter som SCB, SKR (Sveriges kommuner och regioner), Skandia m.fl. Du kommer vara vår expert på HR-systemet och därmed på all data som går att få fram ur systemet.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom HR- eller IT-systemområdet, alternativt har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är ett krav att du har arbetat med HR-system tidigare och att du känner till och kan tolka lagar och avtal som styr HR-området och hur det påverkar löneutbetalningen. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med utveckling av både rutiner och system. Då vårt HR-system är komplext och innefattar flera moduler så som rekrytering, rehab, löneöversynsmodul, kompetensverktyg med flera behöver du ha en grund inom HR-frågor.

Som person är du strukturerad och analytisk. Du har kunskap om, och förståelse för löneprocessen. Du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera, både internt i organisationen och med leverantören. Att ge en bra och hög service är viktigt, och för att trivas hos oss ska du vara en teamspelare där vi värnar varandra och jobbar med öppenhet och transparens.

Tillträde:
Enligt överenskommelse, gärna tillsättning omgående. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka!

Vår organisation:
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.

Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Larsson, Ing-Marie

Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill

Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Örebro län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2020
  • Ansök senast: 6 april 2020

Besöksadress

se hemsida
None

Postadress

Box 1613
Örebro, 70116

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024