OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som tidigare har arbetat med värdepappersadministration och då specifikt med företagshändelser och/eller emissionshantering. Du gillar struktur och beskriver dig själv ha god analytisk förmåga. Trivs du med omväxlande arbetsuppgifter i ett tempo som stundtals är intensivt? Då kan detta vara tjänsten för dig! Varm välkommen med din ansökan redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen kommer du att arbeta med både villkorade företagshändelser såsom uppköp och emissioner men även ej villkorade företagshändelser såsom utdelningar, split, sammanläggningar etc.
I arbetsuppgifterna ingår även marknadsbevakning, myndighetsrapportering och utveckling av arbetet inom avdelningen. Tjänsten innebär även kontinuerlig kontakt med både andra banker och interna avdelningar så goda kunskaper i muntlig och skriftlig engelska är ett krav.
Arbetstider
Start omgående, heltid 6 månader med god chans till förlängning eller anställning direkt av kund.
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet från en administrativ tjänst inom finansbranschen och då helst med bakgrund inom värdepappersadministration och-/eller tidigare erfarenhet inom Corporate Actions. Vidare är du noggrann, strukturerad, effektiv och trivs med att jobba likväl självständigt som i team. Du arbetar detaljfokuserat, samtidigt som du kan lyfta blicken och se saker i ett större sammanhang. Goda kunskaper i Excel krävs samt erfarenhet av att arbeta i VPC är ett krav.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-02-10 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Josefin Berg, josefin.berg@randstad.se
Om företaget
Med omkring 7,3 miljoner privatkunder och omkring 548 000 företagskunder är vi den ledande banken på våra hemmamarknader. Vi erbjuder allt ifrån smidiga digitala lösningar för vardagsekonomin till mer omfattande finansiell rådgivning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044