Specialist inom koordinering och kravställning, Stockholm

Specialist inom koordinering och kravställning, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Kunden ska upphandla nya avtal kopplat till egendomsbevakning och analystjänster för skadeprevention.

Uppdraget innebär att delta i de två förstudier (studie inför affär) som genomförs för att utreda inriktning med affären som upphandling sedan ska baseras på. Även mindre uppdrag med inriktning på kravställning inom trygghetsområdet kan förekomma om behov uppkommer.

Vidare innebär uppdraget att koordinera och projektleda upphandlingen av våra trygghetstjänster kopplade till egendomsskyddstjänster och analystjänster och att vara behjälplig vid framtagande av underlag, kravställning, rapporter och presentationer, etc. Även mindre utredningsuppdrag för andra funktioner inom sektionen kan förekomma om behov uppkommer.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk examen eller motsvarande inom exempelvis säkerhet, statsvetenskap, juridik
- Minst 4 års erfarenhet av arbete med kravställning och upphandling inom LUFS och LOU.
- Minst 5 års erfarenhet av att ha jobbat operativt med kravställning i upphandlingar i en ledande roll.
- Erfarenhet från minst 2 tidigare uppdrag där konsulten har deltagit i utredning inför upphandling eller utformat strategiska planer inom offentlig sektor.
- Erfarenhet av säkerhetsklassade utredningar och/eller upphandlingar från minst 1 tidigare uppdrag.
- Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag att leda/delta i utredning inför upphandling och/eller upphandling inom område trygghet, säkerhetsskydd, egendomsbevakning eller likvärdigt
- Minst 2 års erfarenhet av arbete utifrån styrande regelverk, riktlinjer och/eller dokument inom offentlig verksamhet


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 6 års erfarenhet av arbete med kravställning och upphandling samt dess regelverk med fokus på säkerhetstjänster/bevakningstjänster.
- Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag med fokus på trygghetsfrågor kring socialt utsatta grupper och individer.
- Erfarenhet från minst 3 tidigare uppdrag inom offentlig verksamhet av att leda/delta i utredning inför upphandling och/eller upphandling inom område trygghet, säkerhetsskydd, egendomsbevakning eller likvärdigt
- Erfarenhet från minst 1 tidigare framtagande av planeringsstudie rörande trygghetsresurser (ordningsvakter) och strategiska avtalsutvärderingar av trygghetsresurser under det senaste 5 åren.


Önskemål om personliga egenskaper:

- Självgående och initiativrik
- Systematisk och strukturerad, gärna erfarenhet i tidigare uppdraginom trygghet eller säkerhet,
- Kommunicerar enkelt och tydligt
- God samverkansförmåga och lätt att ta till sig information och få andra att känna sig förstådda och delaktiga.
- Uppdraget kräver nära samarbete med beställaren så konsult ska vara placerad i Stockholm.
- Möten kommer främst att ske med fysiskt deltagande hos beställaren.
- Konsulten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska
- En doer mer än koordinerande, behöver ha förmågan att genomföra och skriva kraven rent praktiskt.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 10 maj 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024