OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Sandvik Coromant drivs vi av en passion för kvalitet i allt vi gör. Vi är stolta över vår förmåga att testa gränser – vilket har positionerat oss i den absoluta framkanten av den globala marknaden. Med ett innovativt driv och en vilja att alltid ligga steget före, har vi siktet inställt mot en spännande framtid.
Vi letar nu efter en driven och strukturerad Specialist inom kundreskontra till vår ekonomiavdelning i Sandviken. Bli en del av vårt kompetenta team – vi ser fram emot att träffa dig!
Arbetsuppgifter
Som specialist inom kundreskontran ansvarar du för löpande hantering av samtliga arbetsuppgifter kopplat till kundreskontran, samt månatliga bokningar och avstämningar i samband med bokslut. Som exempel utfärdar du kundfakturor, bokför in- och utbetalningar samt gör kontoavstämningar. Du arbetar även aktivt med påminnelsehantering och uppdatering av kunddata och följer upp behov och krav från olika intressenter, säkerställer en kvalitativ leverans av våra tjänster, samt stödjer dina kollegor i teamet. Du ansvarar för efterlevnad av svensk lagstiftning samt Sandviks interna riktlinjer inom området.
Din profil
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet från liknande arbete. Högskoleutbildning inom ekonomi och kunskaper inom SAP eller annat större ERP-system är meriterande. Då vi arbetar i en global miljö är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper är särskilt viktiga för oss – du är strukturerad och noggrann, ansvarstagande och har en god kommunikationsförmåga. Din lyhördhet, i kombination med ett starkt driv och beslutsamhet, gör att du fullföljer de uppgifter du tar dig an och du motiveras av att leverera i tid. Du har viljan att påverka och förbättra för att skapa effektiva rutiner och processer. Du är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som du vet vikten av samarbete och att vara en god lagspelare.
Välkommen till Sandvik Coromant
Vi är nyfikna, hängivna, personligt engagerade och vi tror på vårt företag och dess värderingar. Vår övertygelse är att kunskap utvecklas bäst när den delas och vi arbetar tillsammans med våra kunder för att båda parter ska nå framgång. Som ett extra plus erbjuder vi även många karriärvägar och fina förmåner för våra anställda.
Vill du veta mer om oss och våra produkter? Kika in på vår hemsida, Facebook eller LinkedIn.
Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan senast 21 februari 2023. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar (jobb-id: R0050732).
Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Inbjudan kommer via email direkt efter att du ansökt och återkoppling på testet får du direkt efter sista ansökningsdatum.
Kontaktinformation
Är du nyfiken och vill veta mer om den här tjänsten? Kontakta din framtida chef:
Daniel Ringhage, rekryterande chef, 070-414 01 09
Fackliga kontaktpersoner
Thomas Lilja, Unionen, 026-26 66 59
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, 070-616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, 026-26 19 84
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services på 026-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Andreas Dahlén
Sandvik Coromant är en del av Sandvik-koncernen och världsledande leverantör av verktyg, verktygssystem, service och know-how till metallbearbetningsindustrin. Genom nära samarbete med universitet och högskolor, omfattande investeringar i forskning och utveckling och starka partnerskap med våra kunder skapar vi unika innovationer och sätter nya produktivitetsstandarder. Sandvik Coromant äger över 1700 patent världen över, sysselsätter över 7700 anställda och finns representerat i 150 länder.