OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lön och förmåner ansvarar för strategier och administrativa processerna kring kompensation och förmåner för medarbetare och chefer inom Skanska i Sverige. Funktionen består av 25 personer som driver och utvecklar befintliga processer och arbetssätt inom områdena systemförvaltning, löneekonomi, löneadministration, mobilitet samt förmåner. Med förmåner arbetar sju dedikerade specialister inom ersättning och förmåner för tjänstemän, pension och försäkring, företagsbilar och aktieprogrammet SEOP.
Nu söker vi en erfaren specialist som vill ta ansvar för att utveckla Skanskas totala förmånserbjudande för att bibehålla konkurrenskraft för framtiden!
Om rollen
Som specialist och strateg inom Comp och Ben kommer du att ansvara för att utveckla Skanskas framtida erbjudande till sina anställda. Du kommer att ägna dig åt omvärldsbevakning och hålla dig uppdaterad om de senaste rönen inom området. Du har en tät dialog med närmaste chef om utvecklingen och involverar dina närmaste kollegor. I ditt ansvar ligger även att utveckla Skanskas förmånsportal och att driva utvecklingsprojekt. På Ersättningsutskottet är du en aktiv deltagare och stöttar närmaste chef med underlag och expertis.
Tillsammans med din närmaste kollega är du även delaktig i att driva och förbättra de årliga processerna gällande ersättning och förmåner för tjänstemän. Detta omfattar bland annat befattningsvärdering, lönerevision, lönekartläggning och bonus.
Övergripande arbetsuppgifter:
- Leda utvecklingen av förmånserbjudandet och samordna berörda specialister
- Omvärldsbevakning och nätverksbyggande
- Förbereda underlag för strategiska beslut i företagets Ersättningsutskott samt delta på dessa möten
- Säkerställa genomförandet av årliga processer för tjänstemän, så som lönerevision, lönekartläggning och bonus
- utbilda och informera organisationen i frågor som rör kompensation och förmåner
- Vara sakkunnig inom befattningsvärdering och vara bollplank till chefer vid ersättningsfrågor
- Arbeta med ständiga förbättringar av arbetssätt och processer
- Vara kontaktperson för leverantörer gällande förmåner och processtöd
Din bakgrund
Du har högskoleutbildning inom HR eller motsvarande och flera års erfarenhet av arbete inom området. Du har jobbat med långsiktiga arbetsgivarerbjudanden och har förmåga att både argumentera kring och analysera ett företags behov på en konkurrensutsatt marknad. Du trivs med att dela med dig av dina expert-kunskaper och medverka till vår gemensamma kompetensutveckling. Som person är du kommunikativ med god problemlösningsförmåga. Du trivs med att jobba med detaljer och strävar efter ständiga förbättringar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda människor och större projekt.
Ansök senast 27 november!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Björeskog, funktionschef Lön & förmåner, på 010–449 61 71.
Välkommen med din ansökan!
Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och möts. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Skanska Sweden AB
Skanska Sweden AB
Skanska Sweden AB
Skanska Sweden AB
Skanska Sweden AB