OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MAQUET Critical Care tillhör Getingekoncernen, en av världens ledande leverantörer av medicinteknisk utrustning med en omsättning på 16,5 miljarder kr.MAQUET är uppdelat på tre affärsområden, Surgical Workplaces, Cardio Vascular och Critical Care.MAQUET Critical Care i Solna, med ca 400 anställda, utvecklar och tillverkar en av marknadens mest avancerade intensivvårdsventilatorer Servo-i.Varumärket Servo och Servoventilatorerna har varit ledande sedan 1971 och MAQUET Critical Care gör nu även satsningar i marknadssegmentet narkosapparater.MAQUET - The Gold Standard. Till avdelningen Logistik inom Operations söker vi dig som har erfarenhet av transporter, transportförsäkringar och förpackningsfrågor och som vill ta en roll som vår specialist inom området.Tjänsten är delad 50/50 och på den andra delen kommer du att arbeta som logistikinköpare med operativt inköp.Arbetsuppgifter Transportspecialist: Du stödjer olika avdelningar med att ta fram transportlösningar och att välja speditör.Du arbetar också med att ta fram nya förpackningar samt förbättring av befintliga förpackningar.Du driver förbättringsarbete för att minska våra transporters miljöpåverkan och totala kostnader.Kontroll och attest av fraktfakturor för in- och utleveranser ingår också i tjänsten.Vårt försäljningslager ligger i Holland och administreras av vår 3:e parts logistiker.Du kommer att vara den som utvärderar deras förslag på transportlösningar och driver förbättringsarbetet i vår distributionskedja.Logistikinköpare: Som logistikinköpare kommer du att vara operativt inköpsansvarig för ett antal leverantörer.Du planerar och anskaffar material till vår produktion och vårt lager utifrån fastlagda avtal och priser.Du är en av 9 logistikinköpare och kommer att arbeta i nära samarbete med Strategiskt inköp och Produktionsteknik.Lämplig bakgrund Vi tror att du har arbetat några år inom speditionsbranschen och meriterande är också om du har erfarenhet från logistikarbete inom industrin samt erfarenhet av SAP.Du skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift och kunna hantera MS Office paketet. Personliga egenskaper Du gillar att arbeta både i team och att driva frågor på egen hand.Du arbetar för att ständigt förbättra rollen och verksamheten.Du är målinriktad och slutför dina arbetsuppgifter och du är också duktig på att kommunicera och skapa goda relationer.Vill du veta mer?Intresserad?Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Serviceledare Gert Nyberg
010-335 78 66