Specialist Sales Ocean

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Vi söker just nu en Specialist Sales inom Ocean, med uppdrag och ansvar för att proaktivt sälja/erbjuda DB Schenkers produkt- samt tjänsteerbjudande med fokus på sjötransporter till både befintliga samt nya kunder. Du kommer tillhöra vår Interkontinentala Supply Chain Solutions avdelning (ISC), som i tillägg till sjöfrakt, erbjuder våra kunder Order Management eller Freight Management lösningar.



Du har ett stort fokus på nykundsbearbetning och bidrar till ökad försäljning genom etablering av nya affärsrelationer och där man som affärsansvarig även ansvarar för att driva utvecklingen av redan befintliga kunder. Vidare ansvarar du för att kontinuerligt arbeta med att säkerställa våra kunders transportbehov samt deras strategiska utvecklingsbehov. Ditt arbete sker genom målstyrda aktiviteter, förhandlingar samt omförhandlingar med våra kunder. Som Specialist Sales Ocean ansvarar du även för utförandet av aktivitetsplaner, affärsplaner samt att kontinuerligt arbeta efter uppsatta mål och riktlinjer.

För att trivas i rollen behöver du motiveras av mål samt resultatstyrning med mycket eget ansvarstagande, och vi tror dessutom att du:
* Har erfarenhet av framgångsrik tjänsteförsäljning både genom fysiska möten och digitala kanaler, samt erfarenhet av "value based selling".
* Har kunskap inom logistik samt av sjötransporter, även erfarenhet inom Order Management eller Freight Management Services är meriterande.
* Är engagerad och resultatorienterad med hög ambitionsnivå. Flexibel, lösningsorienterad samt van beslutsfattare är andra viktiga egenskaper.
* Har hög affärsmässighet med professionell profil, med en känsla för att vara förtroendeingivande.
* Svenska & engelska i tal och skrift är ett krav.
* God datorvana, Excel och Powerpoint är ett krav och där erfarenhet av CRM-system är meriterande.
* Körkort är ett krav.

Vi erbjuder:
* En renodlad och spännande säljroll där framgång premieras och ett bolag som ger stora utvecklingsmöjligheter.
* En organisation bestående av engagerade och kompetenta kollegor, där du blir en ytterst viktig del av teamet.
* Möjligheten att få representera vårt mycket starka varumärke.
* Goda utvecklingsmöjligheter i vår globala organisation.

Information och ansökan:



Rollen är en tillsvidaretjänst. Placeringsort i Göteborg (Head Office, Mektagonen).

Vid frågor är du välkommen att kontakta Magnus Olsson, Head of ISC Nordics (magnus.olsson@dbschenker.com)

Din ansökan vill vi ha senast 15 September. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2024
  • Ansök senast: 19 september 2024

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024