OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är svenska landslaget i IT-infrastruktur
Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. För oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.
Client Center inom Atea Infrastructure Services
Atea Client Center har ett uppdrag att för Atea leverera en stabil kostnadseffektiv funktionsaffär. Det innebär såväl tjänsteleveranser från vårt Datacenter i Umeå som fjärrdrift av lokala installationer ute hos våra kunder. Till vår hjälp har vi en Servicedesk i Malmö och ett antal underleverantörer som levererar t.ex. kapacitet och applikationspaketering. Client Center är en del av vår 3rd line och består av en härlig mix med olika bakgrunder och kompetenser uppdelade i två team. Ett team med managering av klienten i fokus, och ett med fokus på serverinfrastrukturen och centrala applikationer. Vi är placerade på framförallt två orter - Stockholm och Umeå. Gemensamt för oss alla är att vi jobbar som ett lag för att driva våra kunder framåt, med Sveriges bästa kundnöjdhet som mål.
Din roll i laget
Vi söker dig som är specialist inom området Microsoft Skype, Exchange och Office365 eller som är en aspirerande stjärna inom området. Som IT-specialist hos Atea kommer du att ingå i vår nationella enhet Client Center som arbetar med drift, implementation, support och förvaltning av våra kunders IT-miljö, vilka är medelstora och stora aktörer inom olika branscher, samt många spännande projekt.
För att lyckas som IT-specialist hos Client Center krävs:
- Du utmanas av att hålla plattformen levande och anammar nyheter med stor nyfikenhet
- Gedigen erfarenhet av att arbeta med större Skype, Exchange och Office365 miljöer
- Ett gediget intresse för felsökning, optimering och felavhjälpning
- God kommunikation muntligt och skriftligt i svenska och engelska
- Tidigare arbete inom support, drift eller förvaltning
- Stor samarbetsförmåga
Meriterande kunskaper inkluderar:
- Certifieringar Skype
- Certifieringar Exchange
- Certifieringar Office365
- Certifieringar Microsoft Windows Server 2012
- Powershell
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi är svenska landslaget i IT-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?
Ansök och bli en av oss
Skicka in din ansökan redan idag via "ansök nu"-knappen! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum 31 oktober. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta tillförordnad Teamchef Viktoria Herjeryd; viktoria.herjeryd@atea.se
Välkommen till Atea!
Ateakoncernen, med verksamheter i hela Norden och Baltikum, har 6 500 medarbetare och är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Koncernen har en omsättning på ca 27,9 miljarder norska kronor och är noterad på Oslo Börsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson
Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson
Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809