OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjehjälpen är en service kopplad till kunder med Trygg-Hansas barnförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkring för vuxna samt gravidförsäkring. Familjehjälpen har under 10 år väglett och informerat våra kunder om samhällets stöd och ersättningar. Vi hjälper kunden att få ett grepp om helheten genom att förklara vilket stöd de har rätt till, vart de kan vända sig och hur samhällets skydd kan hjälpa dem i deras nuvarande situation. Det kan till exempel handla om ersättningar från Försäkringskassan, stöd via kommunen, vägar inom vården eller rätten till stöd i skolan. I det dagliga arbetet möter du människor i en utsatt livssituation varför vi förväntar oss att du har ett professionellt förhållningssätt och bemötande gentemot kunder.
Familjehjälpen står inför en spännande och expansiv fas där vi vill att fler kunder ska få ta del av tjänsten. Vi söker därför nu en medarbetare så vi kan möta en ökad efterfrågan inom hela Sjuk- och Olycksfallsportföljen.
I denna tjänst blir ditt uppdrag att möta våra kunder och vägleda dem rätt genom att:
Informera om vilka rättigheter och möjligheter till stöd och ersättning som kunden har i samhället.
Hänvisa kunden till rätt aktörer.
Informera kunden om ansökningsprocesser.
Löpande uppdatera dig när det gäller samhällsskydd etc.
Tjänsten är placerad i Umeå.
Din profil
Till denna tjänst söker vi dig som har akademisk utbildning med relevant inriktning eller erfarenhet från arbete med samhällets olika stöd och ersättningar som tex. Erfarenhet av Försäkringskassans olika ersättningar, rätten till stöd i skolan eller arbete inom socialtjänsten eller Regionen.
Rollen förutsätter att du har erfarenhet av arbete där du haft en stödjande roll och arbetat med människor som befinner sig i en komplex situation.
För att lyckas i rollen så ser vi att du:
har professionell erfarenhet av att möta människor i kris och är van att lyssna aktivt, coacha och vägleda.
är van att läsa och tolka olika lagar och riktlinjer.
känner dig trygg med telefon som ditt primära arbetsredskap samt kan anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på vem du möter.
kan hantera svenska språket mycket väl, både muntligt och skriftligt.
har ett professionellt, förtroendeingivande och respektfullt förhållningssätt och bemötande gentemot kunder.
I denna roll är det viktigt att du är lyhörd och har en hög empatisk förmåga. Du har lätt för att söka upp och ta till dig information och kan på ett pedagogiskt sätt förmedla denna information. Vidare är du en engagerad person som med högt självledarskap fokuserar på att hitta lösningar. Du drivs av att arbeta mot tydliga mål och når dessa med hjälp av din energi och proaktivitet. Samarbete är självklart för dig och du får energi av att tillsammans med dina kollegor nå de mål som satts upp.
Vi erbjuder
I denna roll får du ett roligt och självständigt arbete med möjlighet att påverka och göra skillnad i våra kunders vardag. Utöver det så kommer du få kompletterande utbildning gällande samhällets olika stöd och ersättningar samt i samtalsmetodik
Du välkomnas till ett team med duktiga och kompetenta kollegor. Hos oss är alla viktiga och vi inser betydelsen av att vara en inkluderande arbetsplats. Vi är stolta över att ha en hög arbetsglädje där våra medarbetares kompetens och engagemang hör till våra absoluta styrkor.
Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-04-16. Vi ser fram emot att ta del av ditt personliga brev och CV.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef David Lennartsson på 0701-68 30 16
Välkommen med din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Akademikerföreningen: Lena Darin, 070-1682844
Forena: Lina Frykholm 0739-652668
Om oss
Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och är i dag en del av Tryg-koncernen, Skandinaviens största sakförsäkringsbolag. Som medarbetare på Trygg-Hansa arbetar du tillsammans med 7 500 engagerade kollegor över hela Tryg-koncernen i Sverige, Norge och Danmark. Tillsammans arbetar vi varje dag för att skapa trygghet för våra kunder med utgångspunkt i livbojen, vårt ikoniska varumärke. Våra kompetenta och engagerade medarbetare är en våra absoluta styrkor och vi är stolta över de fina resultaten i våra medarbetarundersökningar. Som medarbetare hos oss har du många karriärs- och utvecklingsmöjligheter både på Trygg-Hansa och inom hela Tryg-koncernen. Genom att ta ansvar och visa tillit till dina kollegor driver du tillsammans våra engagerade ledare din egen utveckling framåt. Hos oss är alla lika viktiga och vi arbetar aktivt för att skapa en inkluderande arbetsplats
På Trygg-Hansa har vi god kunskap om vad våra kunder råkar ut för och vad som skapar oro och osäkerhet. Den kunskapen använder vi för att förebygga skador i livets alla skeden. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Vår ikoniska livboj finns sedan 1959 utplacerad vid cirka 80 000 vattennära platser över hela landet och sedan många år bidrar vi till Svenska Livräddningssällskapets sommarsimskolor. Som engagerad partner till Avicii Arena och med vår utbildning ”För alla unga” arbetar vi aktivt med att förebygga psykisk ohälsa. För oss är det här några exempel på hur vi bidrar till en tryggare framtid och ett hållbart samhälle.