Specialistchef Inköp & Kalkyl till Selbergs Entreprenad

Specialistchef Inköp & Kalkyl till Selbergs Entreprenad

Arbetsbeskrivning

Om oss
Vi har ambitionen att bygga längs hela Norrlandskusten och att bli ett av regionens största byggföretag. Företaget grundades i slutet 2013, i dag är vi över 160 anställda och omsätter ca 600 miljoner kronor. Vi bygger allt från mindre serviceprojekt till bostäder, hotell, kontorslokaler, industrier och har flera spännande projekt på gång. Vår organisation är flexibel med korta beslutsvägar och vi arbetar nära våra kunder. Vi har ett starkt produktionsfokus som genererar smidiga processer och i slutändan ett trivsamt arbetsklimat. 2022 hade vi det stora nöjet att vid Umeågalan utnämnas till årets arbetsgivare i Umeå. Mer info hittar du på www.selbergsab.se

Vill du vara med och påverka och involveras i många intressanta projekt på ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter, med en kultur som präglas av transparens och stort engagemang? Är du en entusiasmerande och prestigelös ledare med erfarenhet från bygg- eller entreprenadbranschen? Då kanske denna roll är ditt nästa kliv i karriären, när Fredrik hos oss nu blir vice VD.

Dina arbetsuppgifter
Som specialistchef på Selbergs Entreprenad ansvarar du för en grupp specialister bestående av ca 10 medarbetare som stödjer vår verksamhet på ett kostnadseffektivt sätt genom hela processen från marknadsbearbetning via produktion till överlämnande, i enlighet med företagets kvalité-, miljö- och arbetsmiljöpolicys. De roller som ingår i teamet är bl.a. inköpare, anbudsingenjörer och entreprenadingenjörer. Dina medarbetare arbetar nära projekten och sitter omväxlande ute i byggprojekten och inne på kontoren. Som chef använder du innovativa sätt att leda ditt team såväl nära som på distans. I rollen förväntas du fokusera på dina medarbetares utveckling, där du coachar och motiverar dem till att nå både personliga och gemensamma mål. Till din hjälp har du Arbetschefer, HR-chef, Ekonomichef, vice VD och VD.

Som medlem i ledningen påverkar och bidrar du i strategiska diskussioner och planer som för utvecklingen framåt för Selbergs Entreprenad och de städer vi verkar i. I dagsläget har vi verksamhet i Umeå och Örnsköldsvik.


Din profil
För att lyckas i tjänsten är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av personalledande befattningar inom branschrelevant område. I rollen som specialistchef hos oss interagerar du med olika funktioner och grupperingar både inom företaget och externt, vilket ställer krav på god kommunikativ förmåga. Vi tror att du därför är tydlig i din kommunikation och att du tidigare fått feedback på din förmåga att skapa effektiva och engagerade team. Även din sociala förmåga är en framgångsfaktor för att skapa, upprätthålla och utveckla goda relationer och affärer. Vidare tror vi att du är nyfiken och har en förmåga att hitta nya lösningar och metoder där andra kan gå bet.

Eftersom du ansvarar för att implementera, stötta och följa upp strategier och handlingsplaner, har du förmågan att balansera såväl operativt som strategiskt fokus på ett prestigelöst sätt.

Arbetet kräver också att du kan hantera en stor mängd information och det gör du genom att organisera och strukturera ditt arbete och dina resurser effektivt.

Byggbranschen är inne i en kraftig utvecklingsfas där tekniska hjälpmedel inom IT är en viktig del. Därför är det viktigt att i rollen vara öppen för nya idéer och själv vara förändringsbenägen.

Kom och väx med oss!
Här på Selbergs Entreprenad erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vår verksamhet består av mycket varierande projektmiljöer där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar. Hos oss är det du som påverkar din utveckling.



Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Elin Wiklund på tfn: 0733-51 27 11. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 11 juni, via www.clockworkpersonal.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Liknande jobb


Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024