OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Vårdcentralen Kolmården är alla välkomna – gamla som unga, bosatta på orten eller inte. Vår målsättning är att ge alla en trygg och säker vård med hög medicinsk kompetens, god tillgänglighet och ett bra bemötande.
Vårdcentralen är välbemannad med specialistläkare i allmänmedicin samt fyra ST- och AT-läkare. Utöver detta arbetar distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratör samt KBT-terapeuter. I huset finns även apotek, sjukgymnaster, arbetsterapeuter samt mödrahälsovård med vilka vi har gott samarbete. Vi har BVC, ansvarar för ett äldreboende och läkartillsynen i den kommunala hemsjukvården. Totalt har vi cirka 6500 listade patienter och cirka 700 patienter från Sörmlands län väljer oss aktivt som sin vårdgivare.
Som medarbetare i vårt team så värderar vi att du får balans mellan arbete och fritid. Vår arbetsmiljö karaktäriseras av kreativitet och en härlig stämning som uppskattas av våra medarbetare och patienter. Detta är en stabil arbetsplats där vi uppvisar goda resultat både vad gäller medarbetar- och patientenkäter samt så har vi en ekonomi i balans. Då flertalet av oss arbetat länge och våra medborgare valt vårdcentralen som sin vårdgivare under många år ser vi kontinuitet som en naturlig del hos oss.
Arbetsbeskrivning
Vi söker specialistläkare i allmänmedicin som kommer att få möjlighet att utforma arbetet efter egna önskemål till exempel handledning av ST-läkare eller forskning. I arbetet ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en distriktsläkare med ansvar för egna patienter. Schema kommer att utformas efter dina egna önskemål ihop med verksamhetens behov. I tjänsten ingår också vissa jourpass på jourmottagning och bakjourspass.
Utbildning och erfarenhet
Du är legitimerad specialistläkare i allmänmedicin och har erfarenhet av primärvård. Goda svenska språkkunskaper. Då du ska kommunicera med patienter, anhöriga, kollegor och i vissa fall myndigheter är det viktigt att du har goda svenska språkkunskaper i såväl tal som skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du öppen, nytänkande och flexibel. Du har god samarbetsförmåga och arbetar strukturerat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst.
Upplysningar om tjänsten lämnas av: Verksamhetschef Liselotte Drotz, 010-104 47 22.
Medicinskt ansvarig läkare Jens Stockhaus, 010-104 47 29
Carin Larnet Hansson, Läkarförbundet, 010-104 71 73 alt carin.larnert.hansson@regionostergotland.se
Ansökan
Du ansöker genom att registrera ditt intresse online. Ansökan ska innehålla en komplett ifylld "Meritsammanställning för läkare". Denna ska vidimeras.
Sista ansökningsdag är den 1 november 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48