OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid Arbets- och miljömedicin arbetar vi med patientutredningar, forskning, undervisning och metodutveckling kring arbets- och omgivningsmiljöns påverkan på hälsan. Här utreds patienter med misstänkt arbetssjukdom, i huvudsak remitterade av andra specialister. Det kan röra sig om luftvägssjukdomar, vibrationsskador i händerna, cancer, förgiftningar, sjukdomar i nacke/skuldra eller psykosocial problematik. Dessutom görs miljömedicinska utredningar av luftföroreningar, innemiljöproblem, miljögifter som kan utgöra hälsorisker för befolkningen. Arbets- och miljömedicin i Linköping består av en klinik och ett laboratorium.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en specialistläkare alternativt ST-läkare för specialistutbildning i Arbets- och miljömedicin. Utbildningen tar fem år och innehåller förutom Arbets- och miljömedicin även tjänstgöring på invärtesmedicin, företagshälsovård. Redan fullgjord/påbörjad tjänstgöring inom allmänmedicin eller andra kliniska specialiteter kan ofta tillgodoräknas (helt eller delvis).
På Arbets- och miljömedicin arbetar läkare, yrkeshygieniker, psykolog, ergonom, toxikolog, kemist, biomedicinsk analytiker och sekreterare. Arbetet utförs ofta i team. Patienterna vid kliniken representerar ett brett sjukdomspanorama. I arbetet ingår att genomföra patientutredningar men också att värdera risker med olika exponeringar i arbetslivet och omgivningsmiljön. Arbetet är omväxlande och spännande. I arbetet ingår bl.a. möjlighet att vara ute i fält (på arbetsplatser, skolor eller bostadsmiljöer) i samband med medicinska utredningar.
AMM är en forskningsintensiv sektion. Möjligheterna att bedriva forskning under tjänstgöringen är goda.
Utbildning och erfarenhet
Du har svensk läkarlegitimation (bifogas ansökan) och goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift (svenska C1), då du ska kunna kommunicera med patienter, kunder och kollegor obehindrat. Du ska ha genomgått Allmäntjänstgöring under minst 18 månader.
Personliga egenskaper
I rollen kommer du att arbeta självständigt och därför söker vi dig som drivs av att kunna planera, organisera och prioritera ditt eget arbete. Du visar prov på ett gott omdöme gentemot både patienter, och dina kollegor och har en god förmåga att kunna göra korrekta avvägningar. Du träffar patienter dagligen vilket innebär att du också behöver ha en god kommunikativ förmåga. Vi söker dig som är nyfiken och engagerad med en stark vilja att utvecklas i din roll! Stor vikt läggs vid den sökandes personliga egenskaper.
Anställning och information
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Bengt Ståhlbom, bengt.stahlbom@regionostergotland.se, 010-103 14 45 eller 070-674 09 70.
Lokal facklig företrädare för Läkarföreningen är specialistläkare Ximing Yuan, 010-103 00 00.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 7 december 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Glöm inte att bifoga kopia på legitimation med din ansökan.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201396.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48