OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsbolag inom VVS och Alterna är ett av varumärkena inom Saint Gobain-koncernen där Dahl ingår. Alterna har produkter inom synlig badrumsinredning, såsom duschväggar, handduktorkar och badrumsmöbler. Dahl präglas av entreprenörsanda och vi som arbetar här drivs av att skapa värde för våra kunder genom att finnas där de behöver oss. Vi strävar efter att alltid göra saker lite bättre och att ge det lilla extra.
Dahl fortsätter expandera och denna tjänst är en strategiskt viktig roll inom ett av de starka satsningsområden. Vill du ha ett utvecklande och spännande jobb på ett företag som har både en hög tillväxttakt samt en marknadsledande position? Sök då tjänsten som Alterna specialistsäljare med positionering i Skåne. Detta är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Du ingår i ett team med engagerade och drivna kollegor där alla i huvudsak arbetar med Alternas produkter. Detta består av Marknadschef och en specialistsäljarkollega i Bromma utanför Stockholm. Utöver det kommer du bland annat ha nära kontakt med övriga säljorganisationen, produktchefer och produktutvecklare.
Att arbeta på Dahl innebär stor variation och möjlighet att få det stora bolagets trygghet och stabilitet samtidigt som du upplever effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget. Dahl är med sina återkommande utmärkelser av ”Årets karriärföretag” en attraktiv arbetsplats för medarbetare över hela landet.
Arbetsuppgifter
Som specialistsäljare hos Dahl arbetar du aktivt för att få Alternas erbjudande föreskrivet i projekt och ramhandlingar. Du har kontinuerlig kundkontakt och bearbetar nya kontaktytor i branschen såsom arkitekter, inredare, konsulter, fastighetsägare, kommersiella hyresgäster, beställare och andra typer av beslutsfattare. I arbetsuppgifterna ingår också att följa upp projekt genom hela byggprocessen och återkoppla kring tex produktförslag och tekniska frågeställningar till alla intressenter, interna likväl externa.
Du deltar också i produktutvecklingsprocessen genom att bidra med marknadsorienterad information och kommer på sikt ansvara för riktade event för att ytterligare komma ut med budskapet till olika intressenter inom branschen. Du supporterar även övrig säljorganisation i rollen som specialist.
Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta mot det föreskrivande ledet (exempelvis arkitekter, inredare konsulter och fastighetsägare) och har ett genuint intresse av försäljning och drivs av mål och resultat. För att underlätta arbetet tror vi även att du är en van presentatör av både digitalt och fysiskt material samt har erfarenhet av att självständigt sätta samman presentationer och föredrag. Meriterande är också kunskaper om BIM och Sverige bygger.
Vidare är du handlingskraftig, självständig och tar gärna initiativ till att utveckla och förbättra våra kundrelationer. Bearbetningsprocessen av föreskrivande led påverkas mycket av den pandemi vi nu befinner oss i och denna typ av beslutsfattare är mycket adaptiva, vilket gör att du behöver vara kreativ och förändringsbenägen i ditt sätt att söka upp, intressera och nå dina kunder. Då rådande situation gör det svårare att boka fysiska möten är det viktigt att du är ihärdig, modig och också drivs av långsiktigt arbete. Vidare är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga, är bra på att förmedla ett budskap och känsla och har en stark vilja att bygga ett varumärke på den svenska marknaden.
Då tillgänglighet är en av Dahls nyckelord ser vi att du som söker har ett flexibelt förhållningssätt och uppskattar ett tätt samarbete med både kollegor och kunder. Vidare är du social, utåtriktad och stresstålig då självständigt arbete i högt tempo förekommer.
Om oss
Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.
Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?
I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan senast 2020-12-20!