Specialistsäljare Infrastructure Management

Arbetsbeskrivning

Logica Presentation Vill du bli en del av ett ledande internationellt IT-tjänstföretag och skapa värde genom att integrera människor, affärer och IT? Har du en bakgrund från pre-sale med hög teknisk kompetens och vana från att arbeta med stora affärslösningar? Logica söker specialistsäljare inom Infrastucture Management. Tjänsten är en heltids- och tillsvidareanställning med placering på Logicas kontor i Sundsvall. Rekryteringsprocessen sker löpande. Välkommen med din ansökan snarast. Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för försäljning av helhetslösningar (Design, Build & Operate) till såväl nya kunder som befintliga kunder. Logicas erbjudande bygger på en livscykelbaserad tjänste- och lösningsportfölj. I rollen Specialistsäljare Infrastructure Management är du expert inom infrastruktur med tyngdpunkt på tjänster inom Server & Storage, Application Operation, Security och End User Services. Du har en djupare förståelse för drift & förvaltningsåtagande och det är meriterande om du har erfarenhet från offshore verksamhet. Arbetet innebär att du både kommer att leda och vara delaktig i kundteam samt ingå i större affärsprojekt beroende på kunduppdraget. Rollen kräver många kontakter såväl internt som externt vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga, kommunikationsförmåga och teknisk förståelse. Som specialistsäljare är du drivande med mycket god förmåga att göra kundanalyser och att säkerhetställa kundens behov. Du kommer att leda kundmöten och workshops på ledningsnivå. Utbildning/erfarenhet Du har relevant akademisk teknisk utbildning. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift då Logicas koncernspråk är engelska. För denna tjänst krävs det några års erfarenhet av liknande roll, med komplex försäljning, gärna från internationellt företag. Du har en god teknisk kompetens tillsammans med en hög analytisk förmåga. Vidare måste du kunna påvisa goda försäljningsresultat och ekonomisk förståelse. Som person är du strukturerad, kommunikativ med ett uttalat affärsfokus. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Företagsbeskrivning Logica är ett ledande internationellt IT-tjänstföretag som skapar värde genom att integrera människor, affärer och IT. Vi har idag 39 000 medarbetare varav cirka 5 200 i Sverige. Vi erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, systemintegration och outsourcing till våra kunder runt om i världen som inkluderar många av Europas största företag och organisationer. Med långsiktiga samarbeten och djup verksamhetskunskap skapar vi innovativa lösningar för att möta våra kunders affärsbehov. Logica är noterat både på London-börsen och på Euronext i Amsterdam Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hagman
+46 8 6710162
Kristina Fridensköld

Tobias Lindblom

Carl Werner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logica
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 november 2010
  • Ansök senast: 23 januari 2011

Postadress

Augustendalsvägen 21
STOCKHOLM, 13185

Liknande jobb


15 november 2024

Account Manager

Account Manager

15 november 2024

Mediasäljare

Mediasäljare

15 november 2024

15 november 2024