Specialistundersköterska med administrativ erfarenhet

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Flexibel och utmanande tjänst med varierande arbetsuppgifter med fokus på att säkra kvalitet i våra verksamheter utifrån specialistområde, verka som administratör eller som ordinär undersköterska emellan ev.

uppdrag. 



Arbetsuppgifter
Att arbeta som specialistundersköterska hos oss innebär att du har ett särskilt uppdrag att säkra kvaliteter i verksamheterna knutna till Bemanningsenheten. Som specialistundersköterska ingår det att hålla i utbildningar eller handleda omvårdnadspersonal och som administratör ingår det bl.a. att administrera inköp, fakturor, personalbeställningar etc.

När du inte arbetar i ett särskilt uppdrag arbetar du i det vanliga omvårdnadsarbetet på någon eller några av våra verksamheter.  I omvårdnadsarbetet ingår även social dokumentation och utföra vissa HSL-uppgifter på uppdrag från sjuksköterska. 



Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• är utbildad undersköterska med vidareutbildning som specialistundersköterska via högskola/universitet

• har erfarenhet av arbete med personer med olika typer av kognitiv svikt

• är en skicklig administratör med god dokumentationsvana och datorvana

• kan uttrycka sig väl i tal och skrift

• är pedagogisk i din kommunikation

• kan samarbeta med övriga kompetenser för att nå ett enat resultat

• är ödmjuk, har tålamod och ser till individens behov

• är positiv och serviceinriktad

Det är meriterande om du har arbetat i olika datasystem så som Heroma, Raindance, Magnacura och Proceedo.  Det är även meriterande om du har B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 



Villkor
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. 
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. 

Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård och Omsorg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 26 mars 2021

Liknande jobb


Vi söker fler timvikarier som vill arbeta i hemtjänsten

Vi söker fler timvikarier som vill arbeta i hemtjänsten

25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024