Speciallärare 100% yngre åldrar till Rydsskolan

Speciallärare 100% yngre åldrar till Rydsskolan

Arbetsbeskrivning

I rollen blir du en del av Sektor barn och utbildning. Hos oss står barnens och ungdomarnas utveckling i fokus. Vi arbetar med utbildning från förskola till gymnasieskola och vi strävar efter en pedagogisk helhetssyn från 1 till 20 år. Du ser digitala verktyg som en naturlig del i av din arbetsvardag. Vi är säkra på att du nyttjar digitaliseringen för att tillgängliggöra undervisningen och att du är nyfiken på hur detta kan gagna barns och elevers lärande. Du har tillgång till digitala verktyg i undervisningen och har ett nära samarbete i ett kollegialt lärande.

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten – Vi gör varandra bättre – Vi vågar

Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!

ARBETSUPPGIFTER
Rydskolan i Skövde söker en speciallärare med inriktning mot åk 1-3 som främst ska arbeta med elever i ett mindre sammanhang/särskild undervisningsgrupp. I arbetet ska du undervisa elever som tillfälligt eller mer långvarigt är i behov av mer omfattande stöd i sin kunskapsutveckling och träning i det sociala samspelet. Viss undervisningstid kommer även ske i klasserna där det finns individuella behov. Samplanering sker med klasslärare, specialpedagog samt elevhälsan.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som förutom är legitimerad lärare har förmågan att skapa goda relationer med eleverna, vårdnadshavare och kollegor och har kompetens och förståelse att möta eleven där den befinner sig. Vi ser gärna att du har en bred behörighet, erfarenhet och kompetens att möta elever i behov av stora anpassningar och arbetar utifrån ett lågaffektivt förhållningssätt med en tydlig gränssättning.

Du arbetar redan idag utifrån det vidgade läraruppdraget och ser möjligheter och potential att förändra elevens lärmiljö, snarare än att fokusera på individens begränsningar.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Susanne Linder
0500- 49 71 33
Rektor Tobias Axnemon
0500-49 71 32
Rektor Susanne Linder
0500-49 71 33 Mobil: 0701-91 71 58
Rektor Anita Eriksson
0500-49 72 40
Rektor Mariethe Magnehed
0500-49 70 70
Rektor Mariethe Magnehed
0500-497070
Rektor Camilla Wallin
0500-495971
rektor Anne-Maarit Nyman
0500-49 7951
Rektor Eva-Britt Niklasson
070-521 60 96
rektor Susanne Linder
0500-497133

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


Speciallärare/Specialpedagog med övergripande ansvar

Speciallärare/Specialpedagog med övergripande ansvar

21 december 2024

Speciallärare till Apolloniosskolan

21 december 2024

Speciallärare i svenska till Falkbergsskolan

Speciallärare i svenska till Falkbergsskolan

20 december 2024