OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Hammarbyskolan södra är en f-9 skola som ligger i södra Stockholm.
Skolan har idag 820 elever i förskoleklass och grundskola. I organisationen finns även en stor fritidshemsverksamhet med flera avdelningar och en väl fungerande fritidsklubb. Skolan har nyrenoverade lokaler och en nyrenoverad skolgård med många möjlighet till lek och motorisk träning. Skolan har vuxit under de senaste fem åren, från en f-6-skola med 200 elever, och förväntas inom några år vara fullt utvecklad med ca 1000 elever. På Hammarbyskolan södra möts du av glädje och ett öppet samt välkomnande klimat. Det är en skola där alla ska kunna lyckas. Du möts av välutbildad personal med lång erfarenhet och stort engagemang för att skapa förutsättningar för eleernas framgång. Under åren 2019 och 2020 genomgår all personal på skolan utbildning i "preventiva inkluderande lösningar" tillsammans med Magelungen akademi. Detta för att skapa en gemensam grund att stå på och därigenom utveckla undervisningen för att nå alla elevers utvecklingspotential. Organisationen har tillagningskök med två kockar och ett eget skolbageri, vilket innebär att vi får mat lagad från grunden varje dag. Detta bidrar till elevernas möjlighet till lärande under hela skoldagen. Läs mer om skolan här: hammarbyskolansodra.stockholm.se
Arbetsbeskrivning
Du kommer i rollen som speciallärare främst arbeta mot elever som har behov av särskilt stöd eller extra anpassningar.
Arbetet syftar till att bidra till att elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Detta för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål.
I ditt arbete som speciallärare ingår praktiskt arbete med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer.
En av huvuduppgifterna under nästa läsår är att i samarbete med resurspedagoger och specialpedagog organisera, planera, genomföra och utvärdera undervisning i mindre grupp. Du kan vid sidan av detta ha en konsulterande och handledande roll. Arbetet sker i nära samarbete med lärare, pedagoger och skolledning. Arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lärarlegitimation mot åk 4-9 gärna med inriktning matematik samt speciallärarexamen.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av praktiskt arbete med elever inom NPF och med utagerande beteende.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Din förmåga att skap goda relationer bör vara välutvecklad då arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare. Du behöver vara självständig i ditt arbete men även kunna ingå i team och anpassa dig efter de förutsättningar som finns i verksamheten.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel