Speciallärare i matematik till Källbrinksskolan

Speciallärare i matematik till Källbrinksskolan

Arbetsbeskrivning

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.

Enhetsbeskrivning
Källbrinksskolan är en högstadieskola som ligger naturskönt beläget mitt i Huddinge med härlig skog och Källbrinks idrottsplats alldeles inpå knuten. På Källbrink arbetar 50 medarbetare med 470 elever. Pedagogerna arbetar i team. Verksamheten är väl fungerande och präglas av kompetens och positiv elevsyn. Skolan har tidigare genomgått stora förändringar, där vi bland annat har NPF-säkrat vår verksamhet. Det innebär att vi utgår från ALLA elever när vi planerar och att vi har ett arbetssätt där anpassningar, både i stort och i smått, är utgångspunkten. Vi är mycket flexibla i lektionsupplägg och examinationsuppgifter och tänker att skolarbetet ska göras just i skolan, inte hemma. Vi är en en-till-en-skola och arbetar med Chromebooks som digitalt verktyg. Läs gärna mer om skolan på:
http://grundskolor.huddinge.se/kallbrinkskolan

-

Om arbetet
Du är utbildad speciallärare med inriktning mot matematik och har erfarenhet av undervisning i åk 7-9. I ditt arbete kommer du att arbeta praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer. Du förväntas också föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och ansvara för upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa. Du har hög digital kompetens och vill ta dig an uppgiften att skapa goda digitala strategier för det administrativa arbetet kring skolans särskilda stöd. Du kommer att arbeta i skolans Resurscentrum, ingå i skolans EHT och i ett av de pedagogiska arbetslagen. Du har idéer och tankar kring hur man kan utveckla lärandet hos dina elever, med utgångspunkt i elevernas behov. Mentorskap ingår i tjänsten.

Din profil
Du är en positiv och kompetent pedagog som brinner för dina elever. Du är flexibel, kreativ, engagerad och ser relationen som ditt främsta pedagogiska verktyg. Du har driv och ett lösningsfokuserat förhållningssätt, ser möjligheter - inte hinder. Du har ett formativt förhållningssätt och förmåga att se och bemöta elevers olika behov. Du har stor kunskap kring, och erfarenhet av, NPF. Du är väl insatt i de styrdokument som reglerar skolan och agerar utifrån dessa i mötet med elever, vårdnadshavare och kollegor.

Vi ser gärna att du bifogar ett färdigt brev och CV i ansökan. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huddinge kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Liknande jobb


Specialpedagog 40%

Specialpedagog 40%

22 november 2024

Specialpedagog till Matteusskolan

Specialpedagog till Matteusskolan

22 november 2024

Specialpedagog i Skolfam, Grundskoleförvaltningen

Specialpedagog i Skolfam, Grundskoleförvaltningen

21 november 2024

Specialpedagog till Tångenskolan F-6

Specialpedagog till Tångenskolan F-6

21 november 2024