Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Vi söker en speciallärare i matematik
Mariehällsskolan öppnades 2014 i det nybyggda området Annedal i Bromma.
Skolan är idag treparallellig med ca. 530 elever i åk F-6. På Mariehällsskolan arbetar personal som är engagerade och drivna med ett genuint fokus på elevernas lärande. Nu söker vi dig som vill vara delaktig i att fortsätta utveckla vår fina skola tillsammans med kollegorna.
Arbetsbeskrivning
Är du legitimerad speciallärare med inriktning mot matematikutveckling? Vill du arbeta tillsammans med ett EHT som består av fyra specialpedagoger/-lärare, en skolkurator, en skolsköterska samt en skolpsykolog på halvtid? Då är detta tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter som speciallärare är att, tillsammans med skolans elevhälsa, lärare och övrig skolpersonal, bidra till att våra elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. En tyngdpunkt i ditt arbete är att skapa goda förutsättningar för eleverna att utvecklas så långt det är möjligt och för hög måluppfyllelse. I ditt arbete ingår att göra kartläggningar/screeningar av elevernas kunskapsutveckling samt föreslå anpassningar och insatser för elever i behov av detta. Du medverkar i upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt i uppföljning och utvärdering av dessa. Som speciallärare arbetar du också praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer. Du har en handledande roll gentemot kollegor, och bidrar med din kompetens till hela skolans utveckling. Du kommer att vara en viktig del i elevhälsan på skolan och delta i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet för att bidra till en god lärmiljö för våra elever. Arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare.
EHT är ett team som tillsammans driver det tvärprofessionella samarbetet och det förebyggande elevhälsoarbetet under ledning av rektor. Vårt fokus är att göra den pedagogiska, fysiska och sociala miljön tillgänglig för alla elever.
Vi har en långsiktig plan för vårt elevhälsoarbete där insatser på organisationsnivå, kollegialt lärande och individuellt stöd ingår.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- är legitimerad grundskollärare samt har speciallärarexamen med inriktning matematik
- har erfarenhet av att arbeta mot åk F-6
- meriterande är om du har lärarlegitimation även i svenska åk F-6 samt erfarenhet av att arbeta med intensivundervisning i matematikämnet
- har goda kunskaper om tillgängliga lärmiljöer och vill vara med och driva och utveckla detta arbete
- är trygg och stabil i din roll som speciallärare, har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer då arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare.
- är flexibel, arbetar lösningsfokuserat och har en positiv grundinställning till arbetet.
- har en god organisatorisk förmåga, är handlingskraftig, ansvarstagande och kan strukturera ditt arbete
- är skicklig på pedagogisk dokumentation och har lätt att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- är väl förankrad i skolans styrdokument, tycker om att hålla dig uppdaterad inom aktuell forskning samt har en god digital kompetens
- har erfarenhet av att handleda
- ditt arbete kännetecknas av systematik genom att du arbetar strukturerat mot mål och resultat
Vi erbjuder dig
En utvecklingsorienterad arbetsplats där vi aktivt arbetar med förbättringar och kvalitet
Stor möjlighet att bidra till skolans utveckling
Kollegialt lärande och samarbete i arbetslaget EHT
Friskvårdsbidrag
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vid anställning ska du kunna visa upp utdrag ur belastningsregistret.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel