OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Johan Skytteskolan är en skola med höga förväntningar och goda studieresultat.
Vi har sedan flera år ett pågående arbete kring bedömning för lärande, värdegrund och inkluderande lärmiljöer. Detta arbete syftar till att skapa förutsättningar för alla elever att, utifrån ålder och mognad, ta ett ökat ansvar för sina studier och därigenom utvecklas optimalt, både socialt och kunskapsmässigt. Vi ser hela skolan som en lärande organisation där gemensam fortbildning, workshops och kollegialt lärande är viktiga delar. Skolan har ett eget kök som lagar fantastisk skolmat och ett skolbibliotek
Arbetsbeskrivning
Johan Skytteskolan söker en speciallärare/specialpedagog för att arbeta i åk 7-9. Som speciallärare hos oss kommer du att ingå i skolans elevhälsoteam men även i ett arbetslag. Elevhälsoteamet består av olika professioner såsom exempelvis kurator, skolpsykolog, studie- och yrkesvägledare samt skolledare. Du förväntas arbeta i nära samverkan med övriga speciallärare samt undervisande lärare.
Inom gruppen fördelas ansvar och uppdrag, exempelvis för observationer, IKT, dokumentation och uppdrag kring elever med stor frånvaro. I tjänsten ingår även att stödja ordinarie lärare i arbetet runt elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd. Du kommer att delta i utvecklingsarbete rörande extra anpassningar och särskilt stöd i syfte att utveckla mer inkluderande lärmiljöer på hela skolan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad speciallärare/specialpedagog. Du ska ha arbetslivserfarenhet och helst ha erfarenhet som speciallärare/specialpedagog.
Meriterande erfarenhet/kunskap
Erfarenhet av arbete med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
God kännedom om arbete med extra anpassningar och särskilt stöd samt dokumentation i utredningar och åtgärdsprogram.
Du ska ha kompetens/förmåga att:
Leda och organisera arbetet så att en trygg lärandemiljö grundad på ömsesidig respekt och samarbete skapas.
Bedöma hur effektfulla olika undervisningsstrategier och anpassningar är och anpassa undervisningen därefter i samråd med undervisande lärare.
Göra eleven delaktig i planeringen och utveckla elevens förmåga att lära, självständigt likaväl som tillsammans med andra.
Tillägna dig resultatet av aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete.
Se det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny och fördjupad kunskap.
Samarbeta och ha en strävan att utvecklas tillsammans.
Det är särskilt meriterande om du har kompetens/förmåga att:
Handleda kollegor i syfte att utveckla goda lärmiljöer.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel