OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Enskede skola är en F-9-skola med ca 950 elever.
För oss är det viktigt att eleverna mår bra, trivs och känner sig delaktiga. Elevhälsoarbetet är något som är hela skolans angelägenhet.
Vi arbetar med en tillgänglig lärmiljö och har elevernas välmående i fokus så att vi på bästa sätt kan tillgodose alla elevers rätt till en god och likvärdig utbildning. Vi strävar efter att våra elever ska kunna tillgodogöra sig undervisningen i klassrummet med hjälp av bland annat generella anpassningar och en varierad undervisning. Vår verksamhet ska genomsyras av struktur, tydlighet och förutsägbarhet. På Enskede skola har alla elever hemklassrum, vi tillämpar mobilfri skoldag och har sammanhållna arbetslag.
Enskede skola ligger trevligt belägen i Gamla Enskede med goda kommunikationer, nära T-bana Sandsborg och Sockenplan samt bussar.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en speciallärare med inriktning mot matematikutveckling som kan vara med och utveckla elevhälsoarbetet på vår skola. I rollen som speciallärare förväntas du vara drivande i elevhälsoarbetet i arbetslagen på mellanstadiet. Du förväntas kunna förbereda och leda elevhälsomöten med lärare och medverka i att befästa rutiner och strukturer i skolans elevhälsoarbete. Du förväntas även kunna leda elevhälsomöten med elever, vårdnadshavare och personal.
Du kommer att arbeta i ett team bestående av tre andra speciallärare eller specialpedagoger där ni tillsammans samarbetar med elever, vårdnadshavare och pedagoger för att främja våra elevers möjlighet till en god kunskapsutveckling. Du är också en del av skolans tvärprofessionella elevhälsoteam och bidrar där med din kompetens i skolans förebyggande och hälsofrämjande arbete.
I din roll kommer du tillsammans med den pedagogiska personalen bidra till att elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Detta för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål. I ditt arbete förväntas du bland annat föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta, medverka i upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa.
Du kommer att arbeta praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer. Du har även en konsulterande och handledande roll gentemot kollegor, bidrar med kunskaper om forskning och beprövad erfarenhet samt är en drivande kraft i kompetensutvecklingsinsatser och kollegialt lärande.
Du leder och organiserar arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas, grundad på ett relationellt förhållningssätt, ömsesidig respekt och samarbete.
Din kompetens och erfarenhet
Du har stort engagemang i all undervisning och arbetar för hela skolans och alla elevers utveckling. Du bidrar till att skapa en trygg lärandemiljö och har höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att lära och utvecklas.
Du har förmåga och kunskap att kunna handleda kollegor med målet att utveckla det ämnesspecifika arbetet så att det möter behoven hos alla elever i verksamheten.
Du har mycket god förmåga att samarbeta och känner dig trygg i att analysera och utveckla på organisations-, grupp- och individnivå.
Du ska självständigt kunna genomföra screeningar och kartläggningar. Du ska kunna utforma och delta i arbetet med att genomföra och utvärdera åtgärdsprogram i samverkan med lärare, elever och vårdnadshavare. Du har även erfarenhet av att förbereda skriftliga underlag med god kvalitet.
Du känner väl till och har erfarenhet av att arbeta med olika digitala hjälpmedel i praktiken.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är behörig speciallärare, inriktning matematikutveckling har lärarlegitimation har varit yrkesverksam i åk 4-6
Du har gärna erfarenhet av differentierad undervisning och/eller Universal Design for Learning och av planering och genomförande av större kompetensutvecklingsinsatser. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med ferie, 100%, Enskede skola.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Tillträde enligt överenskommelse
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel