Speciallärare med inriktning matematik för årskurs 7-9

Speciallärare med inriktning matematik för årskurs 7-9

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Kista grundskola är en F-9 grund- och grundsärskola med 690 elever.

Skolan finns mitt i Kista, ett av Europas mest dynamiska område för utveckling av IT. Med tunnelbana tar det 15 minuter från Fridhemsplan. Det märks att vi befinner oss i den omgivning vi gör. Vi satsar stort på IT-stöd för att utveckla undervisningen och för att kunna individualisera och erbjuda olika stödfunktioner. Det möjliggör också skolans mål för undervisningen det ”sömlöst” lärande. Undervisningen bedrivs utan begränsningar i tid och rum där applikationer med uppgifter och aktiviteter ligger som grund för skolarbetet. Mer om det på vår webbplats kistagrundskola.stockholm.se, Alla elever har iPad och alla klassrum är utrustade med interaktiva projektorer eller smartboards. Lärarna har iPad och bärbar dator. Vi har hunnit en bra bit på väg men utvecklingen går vidare. Självklart arbetar vi också med traditionella läromedel. Vi arbetar utifrån visionen "alla ska lyckas på Kista grundskola". Det gör vi genom att skapa trygghet och utveckla undervisningen. För tryggheten har vi en tydlig värdegrund, TRASK och ett värdegrundsansvar. Undervisningen utvecklas utifrån det sömlösa lärandet som mål. Vår strävan är att alla elever ska nå så långt som möjligt med att utveckla sina förmågor och nå kunskapsmålen. Det förverkligar vi med studier både på djupet i ämnena men också via att lära sig se helheter med ämnesövergripande arbete. Samarbete är ett nyckelord för skolans utveckling. Grunden läggs i förskoleklass och de första åren för att sedan utvecklas i f-9 perspektiv. Fritidshemmet har en viktig roll i skolans utveckling. Arbetet med värdegrunden har varit framgångsrikt så skolan är en lugn arbetsplats med goda möjligheter att utveckla sin undervisning. Välkommen till framtidens skola.

Arbetsbeskrivning
VI söker dig som vill arbeta som speciallärare i vår lärstudio för elever i årskurs 7-9. Tillsammans med två andra speciallärare som har inriktning läs-och skriv arbetar du med och kartlägger du våra elever som har behov av stöd och hjälp i matematik. Vi ser att du brinner för matematik och matematikdidaktik. Du är intresserad av utveckling av didaktik och struktur av undervisningen i matematik och har ett genuint intresse för att våra elever skall få upp intresset för och vilja lära sig matematikens logiker och strukturer. Många av våra elever upplever matematik som svårt att förstå och se mönster i. Vi tror att du är lärare som vill ändra på det. Du kommer förutom att samarbeta med våra två speciallärare i lärstudion, att ingå i vårt EHT men också samarbeta med våra övriga matematiklärare. I vårt ämnesarbete på skolan kommer du att ingå i ett arbete med praktiknära forskning under ledning av vår lektor på skolan. Hoppas att vi har gjort dig intresserad av att veta mer.

Kvalifikationer







Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Sammanfattning

Liknande jobb


Speciallärare matematik åk 4-9

Speciallärare matematik åk 4-9

22 november 2024

Vi söker speciallärare till Källeskolan

22 november 2024

Speciallärare i svenska till Rotskärsskolans årskurs 1-6

Speciallärare i svenska till Rotskärsskolans årskurs 1-6

22 november 2024