OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.
Enhetsbeskrivning
Balingsnässkolan är en två parallellig F-9 skola samt med grundsärskola för åk 7-9. Det går ca 600 elever på skolan och personalen består av ca 80 medarbetare. Balingsnässkolan är en modern och fin byggnad som ligger i ett naturskönt radhus- och villaområde i centrala Huddinge. Skolan har en stor idrottshall, praktiskestetiska salar och ett eget tillagningskök. Eleverna på Balingsnässkolan har tillgång till ipads i förskoleklass, Chromebooks 1:1 i åk 1-9. I samtliga klassrum finns det Smart TV. Vi är organiserade i årskursvisa arbetslag, sk hemvister, där pedagogerna i arbetslaget ansvarar och arbetar gemensamt kring årskursens alla elever. Vi har en Studio på skolan, som är en stödverksamhet, där elever som är i behov av ett omfattande stöd kan få undervisning i ett mindre sammanhang delar av eller hela skoldagen. Skolans vision "En trygg skola där kunskap ger glädje och framgång" leder skolan i arbetet mot ett tydligt gemensamt mål.
-
Om arbetet
Du kommer att arbeta med specialundervisning i åk F-3 i främst matematik, men beroende på vilket stödbehov som finns kan det även vara aktuellt med svenska. Arbetet som speciallärare innebär, tillsammans med övriga medarbetare i det specialpedagogiska teamet, ett gemensamt ansvar för utvecklandet av det specialpedagogiska stödet på skolan. Uppdraget kräver stor självständighet gällande planering, schemaläggning och genomförande. I ditt uppdrag som speciallärare ingår bland annat att:
- planera och genomföra stöd till elever
- stödja lärare och mentorer för att möjliggöra goda lärmiljöer för våra elever
- kartlägga, utreda och dokumentera behov av särskilt stöd
- leda screeningarbetet inom matematik och läs- och skriv
- samarbeta i det specialpedagogiska teamet samt tillsammans med arbetslagen för de olika årskurserna
- arbeta i elevhälsoteamet
- bidra med kunskaper och erfarenheter i det kollegiala lärandet.
Din profil
Du är legitimerad lärare med behörighet i MA och SV i åk F-3 samt med utökad examen som speciallärare. Du har erfarenhet av elever med NPF, dyslexi och språkstörning.
Du är flexibel och har god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, arbetslaget, skolans elevhälsoteam samt skolledning. I ditt pedagogiska ledarskap är du en tydlig ledare och du har förmågan att skapa en arbetsmiljö som präglas av trygghet, förtroende och respekt. Med god didaktisk förmåga, goda ämneskunskaper, en tydlig struktur och med en varierad undervisning som är anpassad utifrån den enskilde eleven skapar du de bästa förutsättningarna för att våra elever ska uppnå kunskapskraven i LGR22.
Du ser dokumentation och bedömning av elevernas kunskapsutveckling som en självklar del i ditt arbete. Du har god förmåga för analys och reflektion och utvecklar ständigt din undervisning. Du ser dig själv som en självklar del för att skapa goda förutsättningar för elevernas lärande.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.