OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
* öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
* skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
* öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige och ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan och fritidshem. I förvaltningen finns 162 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 8 800 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning
ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag som speciallärare undervisar du i skolans su-grupp i årskurs 4 6. Su-gruppen är flexibelt organiserad utifrån varje elevs behov och förutsättningar och målsättningen är att nå bästa möjliga måluppfyllelse och mående för eleven.
I dina arbetsuppgifter som speciallärare ingår det att du tillsammans med mentorer och ämneslärare planerar, anpassar, genomför och följer upp undervisningen på grupp- och individnivå. Du kommer att vara en förlängning av den ordinarie undervisningen och en spetskompetens i språkutvecklande arbetssätt. Tjänsten innebär att du kommer ha ett nära samarbete med skolans specialpedagog för stöd i lågaffektivt bemötande, positivt beteendestöd och relationsskapande förhållningssätt.
Tillsammans med ditt ämneslag och arbetslag arbetar ni gemensamt för att stärka elevernas inlärningsprocesser. Elevernas utveckling och resultat följs upp av dig som ansvarig för su-gruppen och återkopplas kontinuerligt till klassmentor och skolans specialpedagog. Som ansvarig för su-gruppen kommer du att ha ett nära samarbete med skolans elevhälsoteam.
Vi på Gårdstensskolan flyttade in till nya lokaler höstterminen 2019. Särskilda satsningar har gjorts för att digitalisera skolan. Klassrum, kontor och andra gemensamma ytor präglas av ny teknik och nya möbler.
Vi jobbar med Clevertouch och en-till-en device (smart-tv, och Chromebooks till elever). Skolan har under föregående läsår tagit fram en digitaliseringsplan som har innefattat stora investeringar i digitala verktyg och utbildningspaket till elever och personal. Utöver digitalisering som fokusområde har även satsningar i språkutvecklande arbetssätt haft en central roll i skolan de senaste åren och genomsyrar idag hela verksamheten.
Med nya fräscha lokaler och en omfattande satsning i digitala lärmiljöer, möts du av en skola som präglas av mångfald och kreativitet där du i din roll som lärare på Gårdstensskolan får möjligheten att vara del av denna positiva utveckling.
KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand en utbildad speciallärare till arbetslag 4-6 eller lärare med lång erfarenhet. Önskvärt är att du huvudsakligen har behörighet i kärnämnena men bred ämnesbehörighet är meriterande.
Vi ser att du som lärare har förmåga att skapa goda relationer och verka som förebild för eleverna. Din undervisning präglas av lusten till lärande där eleverna ges utrymme till delaktighet och engagemang. Den mångfald som genomsyrar skolan är berikande och möjliggör kreativa lärmiljöer. För att verka hos oss är det viktigt att du delar denna syn.
Då undervisningen i su-gruppen genomförs med större anpassningar än vad som är möjligt i en ordinarie undervisningsgrupp krävs det förmågan att anpassa undervisningen efter gruppen/elevens dagsform och förutsättningar samt nivåanpassning för varje enskild elev. Du behöver inneha goda kunskaper om funktionsnedsättningar som autism, ADHD och språkstörning.
Då arbetet handlar om att kommunicera med personal, elever och vårdnadshavare, krävs det att du kan kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel