Speciallärare till grundsärskolan 7-9 i Älghult

Speciallärare till grundsärskolan 7-9 i Älghult

Arbetsbeskrivning

Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. I våra verksamheter jobbar vi efter värdeorden mod, tolerans och kreativitet. Vi vill att våra anställda ska känna stor delaktighet och att det ska finnas utrymme för kreativitet, flexibilitet och utveckling. Dina idéer är betydelsefulla. Hos oss har du möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare.

Att våra anställda känner arbetsglädje och har god hälsa är viktigt för oss. Därför satsar vi på hälsofrämjande insatser.

Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen!

Älghultskolan arbetar aktivt med trygghetsfrågor och har elevernas utveckling och lärande i fokus i en miljö med studiero och arbetsro.

Älghultskolans har ett arbetslag och vi ser skolan som en stor enhet.
Älghult ligger ca 35 min från Lessebo, Nybro, Braås och Rottne.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta tillsammans med grundsärskolans årskurs 7-9 som alla läser enligt ämnesområden. Eleverna har varierande funktionsförutsättningar men det som är gemensamt för alla elever är att du kommer långt med värme, glädje och tydliggörande pedagogik.

I klassen arbetar också 2 elevassistenter som hjälper eleverna under skoldagen. I din roll som lärare arbetar du nära både lärarkollegor och elevassistenter, allt för att ge våra elever bra förutsättningar, användbara erfarenheter och upplevelser.

Förutom undervisning av klasslärare möter eleverna som läser enligt ämnesområden också musiklärare, idrottslärare, hem- och konsumentkunskapslärare och slöjdlärare under sina skoldagar, vilket gör att eleverna möts av en bred kompetens.

Vi arbetar i team eftersom vi vet att alla har något att bidra med. Därför är kollegialt lärande ett ledord hos oss på grundsärskolan. Som lärare träffar du lärarkollegorna varje vecka och jobbar tillsammans.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en speciallärarexamen eller annan adekvat pedagogisk examen, gärna med specialpedagogisk kompetens.

Vi vill att du har kunskap om vad intellektuell funktionsnedsättning innebär och att du har ett förhållningssätt som präglas av ett lågaffektivt bemötande. Att vara positiv, engagerad och flexibel samt att ha förmågan till nytänkande är också egenskaper som vi sätter stort värde på. Som person behöver du ha humor och fantasi för att kunna möta elevernas behov och stimulera elevernas lust att lära. Vi tror att du är en person som är nyfiken på elevernas olika sätt att tänka, lära och förstå och se deras individuella behov som en utmaning.

Som person behöver du vara trygg i dig själv och ha en god förmåga att skapa relationer med både elever, kollegor och vårdnadshavare.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Utdrag ur polisens belastningsregister fordras för anställning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Kontaktpersoner på detta företaget

Nenita Thörn
0474-470 26
Åke Gustafsson
0474-474 16
Kerstin Hultqvist
0474-471 20
Anna Andrén
0474-473 86
Caj Stigson
0474-47104
Rolf Bonnevier
0474-474 14
Lärarförbundet Åke Gustafsson
070-6259607
Kent Ericsson
0474-472 00
Kommunal
0474-473 16
Ann-Marie Brundin Runesson
0474-47106

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkbacken Åseda
None

Postadress

Box 59
Åseda, 36070

Liknande jobb


Specialpedagog/lärare

Specialpedagog/lärare

21 november 2024

Speciallärare till Anpassad grundskola

Speciallärare till Anpassad grundskola

21 november 2024

20 november 2024

20 november 2024