OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
* öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
* skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
* öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. I förvaltningen ingår 146 kommunala grundskolor där nästan 60 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har drygt 8 000 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning
ARBETSUPPGIFTER
Hovåsskolan är en F-9-skola med cirka 750 elever, uppdelad på tre enheter; grundsärskolan Läsö, F-6 och 7-9. Våra arbetslag kännetecknas av stort engagemang och hög kompetens. På skolområdet finns sim- och idrottshallar, och i skolans absoluta närhet även hav och skog. Det är också lätt att ta sig till och från skolan via busslinjen Rosa Express. På Läsö finns för närvarande 22 elever fördelade på tre undervisningsgrupper.
Vår speciallärare går i pension så därför söker vi en speciallärare, helst med inriktning utvecklingsstörning, till grundsärskolan Läsö.
I tjänsten ingår undervisning i, årskurs 1-9, med tonvikt på svenska och kommunikation. Du kommer arbeta med elever, både i grupp och enskilt, som läser ämnen eller ämnesområden. Du ansvar för undervisningens planering, genomförande och uppföljning samt det pedagogiska ledarskapet i klassrummet.
I tjänsten kan ingå att vara mentor åt elever i en av grupperna samt vid behov kartläggning av elever.
Eleverna har skiftande förutsättningar och behöver i stor utsträckning ha individuellt upplagda arbetsuppgifter. Vi söker dig som har ett stort engagemang och en vilja att utveckla verksamheten tillsammans med kollegor och elever.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad lärare eller förskollärare samt vidareutbildad till speciallärare, helst med inriktning utvecklingsstörning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med elever som har en intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska funktionsvariationer.
I arbetet krävs god samarbetsförmåga, ett lågaffektivt förhållningssätt, intresse för skolutveckling och förmåga att skapa goda relationer med eleverna och deras föräldrar.
Det är önskvärt att du har grundläggande kunskaper i tecken som stöd, men inte ett krav. Vi efterfrågar en kreativ medarbetare med förmåga att ge eleverna en tydlig struktur i vardagen och som har ett stort engagemang för barns lärande.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av en redan tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel